هشت روشی که سرعت گوشی اندرویدی را افزایش می دهد

    کد خبر :985989
گوشی اندرویدی

گوشی‌های اندرویدی برخلاف آیفون‌ها به دلیل داشتن سیستم عامل متن باز، با باگ و مشکلات بیشتری رو به رو هستند و از این رو  با کندی رو به رو هستند. از این رو نیاز است تا روش‌هایی برای افزایش سرعت گوشی اندرویدی پیدا کرد.

بازتاب-

در این مطلب قصد داریم به  مواردی بپردازیم که سرعت گوشی اندرویدی شما را افزایش خواهد داد و راه حل‌های کارآمدی هستند.

1-گوشی خود را ریستارت کنید

 گوشی اندرویدی

با ریستارت کردن گوشی اندرویدی خود می‌توانید سرعت عملکرد آن را بهبود بخشید. زیرا این روش موجب خواهد شد تا دستگاه از نظر سخت افزاری و نرم‌افزاری راه‌اندازی مجدد شده و بهبود عملکردی ارائه دهد.

2-فضای ذخیره سازی را پاک سازی کنید

سعی کنید به فضای ذخیره سازی گوشی خود توجه داشته و هرچنداز گاهی آن را پاک سازی کنید. این امر موجب خواهد شد تا عملکرد دستگاه بهبودیابد و هر چه برنامه بیشتری روی گوشی خود نصب کرده باشید، عملکرد دستگاه کمتر خواهد شد.

3-برنامه های استفاده نشده اندروید را حذف نصب کنید

برنامه‌های استفاده نشده فضای ذخیره‌سازی تلفن هوشمند شما را اشغال کرده و اگر در پس‌زمینه اجرا شوند ممکن است حافظه (RAM) را مسدود کنند. اگر برنامه‌هایی را دانلود کرده‌اید که دیگر از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، حذف نصب آن‌ها ممکن است موجب روان شدن سیستم و بهبود عمر باتری شود.

راه‌های مختلفی برای حذف نصب برنامه‌ها وجود دارد، اما معمولاً می‌توانید نماد برنامه را طولانی فشار دهید و یا Uninstall را انتخاب کنید یا نماد را به درخواست حذف نصب که در بالای صفحه ظاهر می‌شود، بکشید.

اگر نمی‌خواهید برنامه‌ها را حذف کنید، می‌توانید حافظه پنهان برنامه‌ها را پاک کنید. در اندروید اصلی، روی تنظیمات > فضای ذخیره‌سازی > سایر برنامه‌ها ضربه بزنید، روی یک برنامه ضربه بزنید و پاک کردن حافظه پنهان را انتخاب کنید. در Samsung، روی تنظیمات > برنامه‌ها ضربه بزنید.

4-سرعت انیمیشن سیستم را تغییر دهید

گوشی اندرویدی

تغییر سرعت انیمیشن سیستم در تلفن اندرویدی شما باعث افزایش سرعت آن نمی‌شود، اما تصوری از عملکرد سریع‌تر دستگاه را به دنبال خواهد داشت. این احساس بهبود عملکرد سیستم به دلیل کاهش تاخیر انیمیشن است که باعث می‌شود المان‌های گرافیکی بهتر نمایش داده شوند.

اگر انیمیشن‌های گوشی اندرویدی بسیار کند به نظر می‌رسند، این ترفند تقریباً جادویی به نظر می‌رسد. برای نتایج بهتر می‌توانید انیمیشن‌های سیستم را خاموش کنید. با این حال، شما جلوه‌های جذاب آیکون و برنامه‌ها را از دست خواهید داد.

5-از نسخه کم حجم اپ ها استفاده کنید

استفاده از نسخه کم حجم برنامه‌ها تجربه کاربری روان و بهتری از سیستم عامل ارائه می‌دهد. بنابراین با گشتی در گوگل پلی استور می‌توانید نسخه کم حجم یا لایت آنها را یافته و به کار گیرید.

 

6-دریافت جدیدترین آپدیت نرم افزاری

شرکت‌های تولیدکننده گوشی هر ماه آپدیت امنیتی ارائه می‌دهند و هر سال آپدیت سیستم عاملی. بنابراین سعی کنید جدیدترین آپدیت نرم افزاری گوشی خود را نصب کنید تا هرگونه مسئله و مشکل نرم افزاری حذف شود.

 گوشی اندرویدی

7- تنظیم مجدد کارخانه را انجام دهید

انجام تنظیم مجدد کارخانه موجب خواهد شد تا تمامی برنامه‌ها حذف شده و گوشی همانند روزی خواهد شد که خریداری کردید. یعنی فاقد هرگونه برنامه اضافی که موجب پر شدن حافظه ذخیره سازی می شود. بنابراین انجام تنظیم مجدد کارخانه بسیار مناسب است.

 

8- نصب یک کاستوم رام را در نظر بگیرید

نصب یک کاستوم رام می‌تواند مفید باشد، به شکلی که قابلی شخصی سازی را گسترده خواهد کرد و افراد می‌توانند دسترسی بیشتری به سیستم عامل موردنظر داشته باشند، البته پیشنهاد می‌شود این روش را افرادی حرفه‌ای دریافت کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید