هزینه درمان بیماری ها گران تر از تهیه غذای سالم است

    کد خبر :286904

دبیر دومین جشنواره طعم سلامت گفت: می توان با اصلاح سبک تغذیه، سلامت خود را پس انداز نمود. یعنی به جای اینکه در انتظار بیماری باشیم، می توانیم با اصلاح سبک تغذیه این نگرانی را از مردم بگیریم.

مجید میرزایی با اشاره به برگزاری دومین جشنواره طعم سلامت همزمان با ماه مبارک رمضان در برج میلاد تهران، افزود: رویکرد این جشنواره بر تغذیه سالم استوار است.

وی با عنوان این مطلب که ایده آل ما در سلامت غذا «از مزرعه تا سفره» است، گفت: نگاه ما به غذای سالم این است که در تهیه فرآورده های غذایی از سموم و کود شیمیایی استفاده نشود. و در زمان فرآوری و نگهداری محصول، افزودنی های مضر یا حتی کم ضرر اضافه نشود.

میرزایی تاکید کرد: در مرحله مصرف غذا به صورت طبخ یا خام، نمی بایست از هیچ روش غیر طبیعی استفاده شود بدین ترتیب ما می توانیم به مردم این اطمینان را بدهیم که غذای مصرفی آنها کاملا طبیعی یا ارگانیک است.

وی ادامه داد: سازمان غذا و دارو بر این باور است که با توجه به کثرت جمعیت و کمبود امکانات، امکان دسترسی به مواد غذایی ارگانیک و طبیعی برای همه میسر نیست. تمامی محصولات غرفه های مختلف این نمایشگاه طبیعی و ارگانیک هستند ضمن اینکه نشان استاندارد سیب سلامت و نشان مخصوص سازمان غذا و دارو را هم دارند که تاکید ما بر روی ارگانیک بودن آنها است.

دبیر دومین جشنواره طعم سلامت، گفت: تغذیه ناسالم، هزینه های زیادی را سر بار جامعه ساخته است که از جمله می توان به بروز بیماری های غیرواگیر اشاره کرد.

میرزایی یادآور شد: ما با شعار «تغذیه سالم پس انداز سلامتی است»، معتقدیم می توان با اصلاح سبک تغذیه، سلامت خود را پس انداز نمود. یعنی به جای اینکه در انتظار بیماری باشیم می توانیم با اصلاح سبک تغذیه این نگرانی را از مردم بگیریم.

به گزارش مهر، وی ادامه داد: برخلاف آنچه مردم فکر می کنند که موادغذایی سالم گران است اما وقتی همین هزینه را با هزینه هایی که برای درمان بیماری های ناشی از مصرف غذاهای ناسالم مقایسه کنیم، متوجه می شویم که غذای سالم ارزان است.

میرزایی، به ارائه مشاوره مزاج شناسی، طب سنتی، تغذیه، عنبیه شناسی و…، در محل برپایی جشنواره طعم سلامت اشاره کرد و افزود: هموطنان می توانند به صورت رایگان از مشاوره پزشکان حاضر در این جشنواره بهره مند شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید