هر آنچه که باید درباره ام وی ام ایکس 33 کراس بدانید

    کد خبر :990872
ایکس 33 کراس

شرکت مدیران خودرو در طول مدت زمان فعالیت خود، محصولات مختلفی از چری را تحت عناوین متفاوتی راهی بازار کشورمان کرده است. خودروهایی که عموما مونتاژی بوده و برخی نیز وارداتی محسوب می‌شوند.

بازتاب-یکی از محصولات آینده که انتظار داریم این خودروساز بخش خصوصی آن را تولید کند، ام وی ام ایکس 33 کراس است. خودرویی با ویژگی‌های ظاهری مدرن و مشخصات فنی معقول که می‌تواند موردتوجه قرار گیرد.

در ادامه مفصل با این مدل آشنا خواهیم شد.

ایکس 33 کراس

طراحی بیرونی و داخلی

ام وی ام ایکس 33 کراس همانطور که از نام آن پیدا بوده، کراس اوور بوده و چهارمین نسل از ایکس 33 محبوب بازار ایران به حساب می‌آید. این مدل با طراحی متفاوت از سوی مدیران خودرو به عنوان یک مدل چینی عرضه می‌شود.

سه نسل قبلی پلتفرم و پیشرانه مشترکی داشته اما در نسل چهارم تفاوتی در پلتفرم و پیشرانه پیدا کرده است. ایکس 33 پیش از عرضه ایکس 22 کوچک‌ترین محصول چری بوده و در چین با نام تیگو 3 شناخته می‌شود. این مدل از آن رو پلتفرم و پیشرانه متفاوتی نسبت به سه نسل قبل دارد که تحت برند اومودا در چین به فروش می‌رسد، برند نوظهور چری که محصولاتی جوان پسند ارائه می‌دهد. این مدل نیز در چین با نام اومودا C3 شناخته می‌شود.

در داخل کابین تفاوت بسیاری با نسل فعلی دیده می‌شود، به شکلی که تریمی سه رنگ با ترکیب نقره‌ای، آبی و سفید به چشم می‌خورد و جلوه زیبایی به وجود آورده است. در طراحی خودروهای نسل جدید کلاسترهای به هم چسبیده بسیار متداول شدند و ایکس 33 کراس نیز از این قاعده مستثنی نیست.

بیشتر قابلیت‌های تنظیماتی خودرو بوسیله نمایشگر لمسی قابل تغییر است و چند کلید پیانویی هم زیر نمایشگر گنجانده شده، چنین طراحی را در برادران بزرگ‌تری چون تیگو 7 پرو و تیگو 8 پرو مشاهده کردیم. صندلی‌ها چرمی آبی هستند که هم رنگ با قسمت فوقانی فرمان شدند. کنسول وسط ارتفاع زیادی داشته و چندین پورت از جمله شارژ USB، شارژ بی سیم و برخی دیگر در آن قرار گرفت. فاصله بین دو محور این مدل با ایکس 22 پرو یکسان است.

بنابراین با کراس اوور شهری کارآمد رو به رو هستیم. در طراحی بیرونی شاهد تحولی نسبت به نسل فعلی هستیم. این مدل همانطور که گفته شد، بخشی از خانواده اومودا چری بوده و اولین مدل اومودا با نام فونیکس FX راهی بازار کشورمان شده و این مدل دومین عضو از برند مورد اشاره است. در نمای جلو شاهد جلوپنجره بزرگ یکپارچه با چراغ‌های باریک و کشیده جلو هستیم. چراغ‌های اصلی زیر چراغ باریک هستند و لوگو MVM نیز وسط جلوپنجره قرار گرفته است. همچون بیشتر کراس‌های بازار، این مدل نیز پوشش پلاستیکی مشکی در اطراف خود دارد.

ایکس 33 کراس را می‌توان مدل جدید ایکس 22 پرو نیز محسوب کرده و در طراحی بیرونی ما را به یاد طراحی ایکس 22 هم می‌اندازد. طراحی این محصول چری را باید نسبت به نسل پیشین چند گام بالاتر دانست و نظر هر فردی را به خود جلب می‌کند. در حقیقت همانطور که گفته شد، چری این خودرو را به شکلی جوان پسند طراحی کرد. ابعاد خودرو 4200 در 1760 در 1570 میلیمتر بوده و فاصله بین دو محور هم 2555 میلی متر است.

ایکس 33 کراس

مشخصات فنی

برخلاف نسل پیشین که پیشرانه تنفس طبیعی دو لیتری داشت، محصول جدید به پیشرانه سه سیلندر توربوشارژ مجهز شده که با ایکس 22 پرو مشترک است. بنابراین باید انتظار قدرت 112 اسب بخاری داشت و گشتاور نیز به 150 نیوتن متر می‌رسد، که این مدل را برای مصارف شهری مناسب می‌سازد.

بنابراین پیشرانه نسبت به موتور قبلی 10 اسب بخار قدرت بیشتری تولید می‌کند. در ایکس 33 کراس گیربکس 9 سرعته شبیه سازی شده CVT قرار گرفته که بیشتر محصولات ام وی ام و فونیکس را دربرمی‌گیرد. زمزمه‌هایی از عرضه مدل 1.5 لیتری تنفس طبیعی با گیربکس 5 سرعته دستی هم به گوش می‌رسد. از آنجایی که این کراس اوور وزن 1.3 تنی دارد، نباید انتظار شتاب بالا داشته و در سطح متوسطی قرار می‌گیرد. باتوجه به استفاده از یک پیشرانه کوچک و کم حجم، برای کاربری عادی می‌تواند عملکرد مناسبی داشته باشد.

پیشرانه کم حجم موجب شده تا مصرف سوخت در هر 100 کیلومتر به 5 لیتر برسد. به گفته چری این خودرو سقف سرعتی 172 کیلومتربرساعتی دارد.

دیگر امکانات و ویژگی‌ها

ایکس 33 کراس

یکی از نقاط ضعف ام وی ام ایکس 33 به ویژه در نسل سوم، امکانات رفاهی و ایمنی در مقایسه با خودروهای رقیب بود. این نقص در ام وی ام X33 مشخص شده است و باعث ایجاد امنیت و امنیت در این خودرو می شود. مدل‌های خودرو معمولی تا محصولات خود را در قالب چند تیپ به بازار عرضه می‌کنند، بنابراین هر تیپ از ام وی ام X33 کراس با سطح خصوصی از امکانات رفاهی به دست‌مزد خواهد رسید.

از جمله امکانات و تجهیزات ام وی ام X33 کراس می توانم به این موارد اشاره کنم: چهار کیسه هوا، سیستم های کنترل پایداری و کنترل کشش، سیستم ورود و استارت بدون کلید، تریم چرمی کابین، سیستم تهویه دیجیتال، شارژر بی سیم تلفن همراه، سنسور پارک و دوربین عقب، پاور ویندوز، سانروف، سیستم چندرسانه ای به همراه نمایشگر با قابلیت اتصال تلفن همراه و فرمان برقی چندمنظوره.

انتظار داریم این مدل با قیمتی بیش از 1 میلیارد به فروش برسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید