هدف از تشکیل اتاق فکر اقتصاد شهری چه بود؟

    کد خبر :156560

حسینی مکارم درباره بهره گیری از علم اقتصاد جهت درآمدزایی برای شهرداری تصریح کرد: به همین منظور یک اتاق فکر اقتصاد شهری متشکل از اساتید و نخبگان دانشگاهی تشکیل دادیم تا بتوانند ایده های نو و خلاق را پیرامون مسائل اقتصادی در حوزه شهری استخراج کنند و حتما نتایج امید بخشی در بر دارد.

به گزارش افکارنیوز، سمیع الله حسینی مکارم معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهراندر خصوص درآمدهای پایدار شهرداری با توجه به رکود در بخش مسکن اظهار کرد: در گذشته حدود 72 درصد درآمد شهرداری تهران از طریق دریافت عوارض مربوط به ساخت و ساز در کلانشهر تهران تامین می شد، اما اکنون این درآمد به 40 درصد کاهش یافته است. بنابراین نیاز است چاره ای اساسی برای کسب درآمد پایدار شهرداری اندیشیده شود.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران ادامه داد: باور داریم که اقتصاد دانش بنیان و خلاق می تواند تمام معادلات سنتی درآمد و هزینه را به صورت مثبت تغییر دهد. در نتیجه می توانیم کاهش درآمد شهرداری تهران از محل عوارض ساخت و ساز را با کمک اقتصاد دانش بنیان جبران کنیم.

وی درباره بهره گیری از علم اقتصاد جهت درآمدزایی برای شهرداری تصریح کرد: به همین منظور یک اتاق فکر اقتصاد شهری متشکل از اساتید و نخبگان دانشگاهی تشکیل دادیم تا بتوانند ایده های نو و خلاق را پیرامون مسائل اقتصادی در حوزه شهری استخراج کنند و حتما نتایج امید بخشی در بر دارد.

حسینی مکارم افزود: به مرکز مطالعات ماموریت دادیم تا ظرفیت‌ها و امور مبتنی بر دانش‌های نوین را که در درآمدزایی مستمر و پایدار شهری موثر هستند، مشخص کنند تا بتوانیم از ظرفیت‌های موجود بهره لازم را ببریم.

وی گفت: البته این مطالعات و بررسی ها زمان بر است، لذا تاکنون به جز چند لایحه ارائه شده، خروجی خاصی نداشته است و به محض به دست آمدن نتیجه، از آن بهره برداری خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید