خدمات درمانی رایگان به زنان سرپرست خانوار

  • اجتماعی
  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۳:۰۶
    کد خبر :269050

سرپرست شهرداری تهران گفت: خدمات درمانی به زنان سرپرست خانوار و کودکان کار در درمانگاه های شهر سالم به صورت رایگان ارایه می شود.

به گزارش مهر:سمیع الله حسینی مکارم در بازدید از مرکز پرتو و کوره پز خانه جنوب تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به ارایه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۸ مرکز شهرسالم شهر تهران گفت: شهرداری تهران به صورت تجمیعی در کنار وزارت بهداشت و درمان در حوزه سلامت شهروندان تهرانی فعالیت می کند که طبیعتا این موضوع یکی از وظایف شهرداری تهران محسوب می شود.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران در حوزه کودکان کار و خیابان و همچنین زنان سرپرست خانوار اقداماتی را انجام می دهد، افزود: بودجه لازم در این باره در نظر گرفته شده است و این در حالی است که در درمانگاه های شهرسالم نیز خدمات به این افراد به صورت رایگان ارایه می شود.

سرپرست شهرداری تهران خاطرنشان کرد: معتقدیم در کنار دستگاه های متولی، مردم نیز باید کمک کنند تا شهرداری با جذب خیرین در حوزه احداث مراکز درمانی بیشتر و ارایه خدمات کیفی تر فعالیت کند.

سید حسن قاضی زاده هاشمی هم در جریان این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: مجموعه شرکت شهرسالم شهرداری تهران در دوره اخیر خدمات متعددی را در حوزه بهداشت و درمان داشته است.

وی با بیان اینکه حضور خیرین، پزشکان و پرستاران در این مجموعه های درمانی و بهداشتی بسیار پرنگ است، افزود: مهمترین هدف ما در حوزه بهداشت و درمان اجتماعی در وزارت بهداشت و شهرداری تهران باید تجمیع خدمات باشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: اگر بتوانیم از سراهای محلات به عنوان مراکز جامع خدمات پزشکی بهره ببریم، به خوبی توانسته ایم، خدمات را در حوزه بهداشت و درمان تجمیع کنیم.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه مهمترین هدف ما در حوزه بهداشت پیشگیری است، یادآور شد: بیش از هر چیز دیگری معتقد به یکپارچگی خدمات در حوزه پیشگیری هستیم. این را فراموش نکنیم که پراکندگی و فرار از مسئولیت ها، تمام اهداف ما برای یکپارچگی خدمات را به تاخیر می اندازد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از راهکارهای ما در حوزه بهداشت جامعه یکپارچه شدن سلامت است، تاکید کرد: هم اکنون در جامعه و در بین عموم مردم یاس و ناامیدی وجود دارد و بازگرداندن سلامت روان مردم و امید و نشاط به جامعه تنها از طریق خود مردم میسر است که در این زمینه مردم نباید تنها به ارایه خدمات ما متکدی باشند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص اینکه سلامت روان کودکان کار نیاز به مراقبت از سوی خود مردم دارد، خاطرنشان کرد: این موضوع هم از طریق ارایه خدمات آموزشی میسر است. این در حالی است که در دین اسلام نیز تاکید شده که توجه به همسایه از هر عبادت دیگری واجب تر بوده و ثواب بیشتری دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید