مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت خبر داد

هدف‌گذاری افزایش ۱۰ برابری صادرات تجهیزات پزشکی در سال ۹۷

    کد خبر :244770

مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت از هدف‌گذاری افزایش ۱۰ برابری صادرات تجهیزات پزشکی کشور خبر داد و گفت: امسال ۲۴ میلیون دلار صادرات تجهیزات پزشکی داشتیم.

به گزارش ایسنا دکتر رضا مسائلی امروز (۲۴اسفند) در نشست با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به ثبت ۲۷۰۰ قلم تجهیزات پزشکی در کشور گفت: در حال حاضر هزار شرکت تولیدکننده تجهیزات پزشکی در کشور فعال است.

مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت با اشاره به پیشرفت و ارتقای روز افزون تجهیزات پزشکی تولید داخل اظهارکرد: همه کشورهای توسعه یافته امروز مسیری را که در آن قرار گرفته‌ایم طی کرده‌اند و این گونه نبوده که از روز اول کیفیت تولید آنها بالا باشد بلکه این کار به مرور انجام شده است.

وی افزود: کیفیت تجهیزات پزشکی تولید داخل نیز روز به روز در حال افزایش است و سال آینده شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه خواهیم بود.

مسائلی در ادامه گفت: در جلسه سازمان توسعه تجارت وزارت بهداشت درخواست افزایش ۱۰ برابری صادرات تجهیزات پزشکی را داد و بر این اساس سال آینده صادرات ۲۴۰ میلیون دلاری تجهیزات پزشکی هدفگذاری شده است. این ظرفیت در کشور وجود دارد و شرکت‌های تولید کننده تجهیزات پزشکی کشور از جمله شرکت‌های استان کرمانشاه در این راستا باید تلاش خود را مضاعف کنند.

مشاور وزیر بهداشت تاکید کرد: اگر بخواهیم کشور پیشرفت کند باید هرکس در هرجایی که هست احساس مسئولیت و تلاش خود را بیشتر کند.

وی همچنین با اشاره به زلزله اخیر استان کرمانشاه گفت: نباید در درگیری‌های روزمره، مشکلات مردم این مناطق فراموش شود.

مسائلی در پایان اظهارکرد: وزیر بهداشت حساسیت ویژه‌ای در رسیدگی به این مناطق دارند و در این زمینه نماینده ویژه تعیین کرده‌ است. مسئولان دانشگاه نیز باید حساسیت ویژه در این زمینه داشته باشند و بصورت مستمر خدمات رسانی به این مناطق را در دستور کار قرار دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید