هایپرکار برقی Estrema یک محصول تمام عیار/ تصاویر

  • اقتصادی
  • یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۶:۴۹
    کد خبر :810352

شرکت ایتالیایی Automobili Estrema به تازگی هایپرکار برقی جدیدی را معرفی کرده که به عنوان Fulminea شناخته می‌شود. مدلی با طراحی منحصربفرد و قدرت حرکتی بالا که نمونه آن به کمی یافت می‌شود.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار– این خودروی اسپرت به چهار موتور برقی مجهز شده که در مجموع 2040 اسب­‌بخار قدرت در اختیار آن قرار می­‌دهد، اما ویژگی خاصی که Fulminea را از سایر سوپراسپرت­‌های برقی متمایز می‌­کند، استفاده همزمان از دو فناوری پیشرفته باتری حالت جامد و ابرخازن در سلول­‌های مجموعه باتری هیبرید این خودرو است.

ابرخازن نوعی خازن است که ظرفیت بسیار بیشتر و البته قیمت بالاتری نسبت به خازن‌های معمولی دارد. باتری حالت جامد به کمک الکترولیت­‌های جامد غیرقابل اشتعال کار می‌کند و به سیستم خنک­‌کاری ساده‌­تری نیاز دارد که به کاهش وزن این مجموعه منجر خواهد شد. مهم‌ترین مزیت باتری­‌های حالت جامد، میزان چگالی انرژی یا همان مقدار انرژی قابل ذخیره در سلول‌های آن است که براساس اعلام شرکت‌های سازنده، قابلیت ذخیره انرژی تا دو برابر باتری‌های متداول لیتیوم یونی دارند. مزیت دیگر باتری حالت جامد، هزینه تولید کمتر آن است.

هنگامی که مدیرعامل شرکت Estrema درباره چگونگی استفاده از چنین فناوری پیشرفته­‌ای مورد پرسش قرار گرفت، به سابقه همکاری این شرکت با گروه ABEE اشاره کرده ضمن­ این‌که مجموعه باتری هیبرید این خودرو قرار است در مشارکت با IMECAR Elektronik تولید شود. هرکدام از دو گونه متفاوت مجموعه باتری این خودرو در محفظه فیبرکربنی جداگانه نصب خواهد شد. مجموعه کوچک‌تر شامل باتری ابر خازن در پشت محور جلو جانمایی شده درحالی‌که مجموعه بزرگتر که سلول­‌های باتری حالت جامد را در خود جای داده، در پشت داشبورد قرار می‌­گیرد.

وزن مجموعه باتری این خودرو بنابر اظهار سازنده در حدود 300 کیلوگرم است درحالی‌که وزن کلی Fulminea تقریباً 1500 کیلوگرم برآورد می‌شود. با اتصال باتری این سوپراسپرت به جریان سریع DC، در کمتر از 15 دقیقه میزان شارژ آن از 10 به 80 درصد افزایش می­‌یابد. شرکت Estrema شتاب صفر تا صد و دویست کیلومتر برساعت محصول خود را به ترتیب برابر با 2 و 10 ثانیه اعلام کرده ضمن این‌که شعاع حرکتی به یاری باتری 100 کیلووات ساعتی، 520 کیلومتر خواهد بود.

در چراغ‌های LED این خودرو از فناوری لیزر هم استفاده شده درحالی‌که چراغهای عقب از قطعات بازیافت شده شفاف و فناوری RGB LED شکل گرفته است. چراغ سوم ترمز هم در باله کوسه­‌ای جانمایی شده که بخشی از سقف خودرو را فرا گرفته است. شرکت Automobili Estrema برای تولید 61 دستگاه Fulminea برنامه­‌ریزی کرده است. اولین نمونه از این خودروها در سه ماهه سوم سال 2023 با قیمت 2.4 میلیون دلار از خط تولید خارج می­‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید