بازتاب ایران

نیویورک پُست: رهبر ایران اعتراضات به خشکسالی را درک می کند/ المانیتور: رهبر ایران دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرد/ گاردین: ایران متهم به استفاده از زور در اعتراض آب شد

    کد خبر :830084
تزریق دوز دوم واکسن کرونا خامنه ای

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل روزنامه نیویورک پُست، پایگاه خبری المانیتور و روزنامه گاردین با تأکید بر موضوعاتی چون رهبر ایران اعتراضات به خشکسالی را درک می کند، رهبر ایران دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرد، ایران متهم به استفاده از زور در اعتراض آب شد، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

نیویورک پُست: رهبر ایران اعتراضات به خشکسالی را درک می کند

فرمایشات رهبری درباره مسئله خوزستان و اعتراضات به کمبود آب بازتاب گسترده ای در رسانه های بین المللی داشته است.

روزنامه نیویورک پُست در این باره نوشت: رهبر عالی ایران می گوید اعتراضات به خشکسالی را درک می کند

ادامه می دهد: آیت الله خامنه ای رهبر ایران روز جمعه گفت که او عصبانیت معترضان به دلیل خشکسالی در جنوب غربی کشور را درک می کند.

افزوده است: این اولین اعلام نظر مستقیم رهبری درباره اعتراضات در خوزستان است، رهبری در این سخنان اشاره کرده اند که مردم اعتراض خود را نشان دادند، اما ما نمی توانیم شکایتی داشته باشیم زیرا مسئله آب در آب و هوای گرم خوزستان مسئله جزئی نیست.

رهبر ایران و اعتراضات آب

در پایان این روزنامه مدعی شده است آغاز این مشکلات از زمان اعمال تحریم های دولت ترامپ است و اکنون ایران بحران اقتصادی، امواج مکرر کرونا و اعتراضات کارگران صنعت نفت را تجربه می کند.

المانیتور: رهبر ایران دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرد

دیروز جمعه مقام معظم رهبری دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند، خبر تزریق دوز دوم واکسن کرونا تولید داخل توسط ایشان، بازتاب رسانه ای گسترده ای داشته است.

پایگاه خبری المانیتور در این باره نوشت: رهبر معظم ایران دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرد.

ادامه می دهد: رهبر ایران واکسن تولید داخل را دریافت کرد.

همچنین افزوده است: ایران اکنون بالاترین تعداد ابتلا روزانه کرونا را از زمان شروع همه گیری تجربه می کند، تقریباً به طور متوسط روزانه 20 هزار نفر به این ویروس مبتلا می شوند.

این رسانه فوتی های روزانه کرونا در ایران را بیش از 200 نفر در گزارش کرده است، روند واکسیناسیون را کُند می داند.

تزریق واکسن کرونا خامنه ای

در پایان این پایگاه خبری به آمار واکسن های واکسیناسیون در روزهای گذشته اشاره کرده است و دریافت مجوز توسط واکسن ایرانی-کوبایی را ذکر کرده است.

گاردین: ایران متهم به استفاده از زور در اعتراض آب شد

مسئله آب خوزستان و اعتراضات جاری در این استان در رسانه های متفاوت به شکل های مختلفی بازتاب داشته است.

روزنامه گاردین در این باره نوشت: ایران متهم به استفاده از زور غیرقانونی در سرکوب اعتراض آب شد.

ادامه می دهد: عفو بین الملل می گوید دولت ایران علیه معترضان از سلاح جنگی استفاده کرده است، مسئولین ایرانی نیز تاکید دارند این اقدام توسط فرصت طلبان انجام شده است.

افزوده است: دولت ایران کشته شدن سه نفر در این اعتراضات را تایید کرده است که یک نفر آن ها افسر پلیس است و این عمل را از جانب فرصت طلبان و آشوبگران دانسته است.

اعتراضات آب در خوزستان

 

در پایان این روزنامه به نقل از عفو بین الملل خواهان تحقیق دولت ایران درباره استفاده از سلاح و فوتی های گزارش شده در اعتراضات است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید