نگاه اولیه به رم 1500 مدل 2024/پیکاپ پرتوان و الکتریکی

    کد خبر :974889
رم 1500

این پیکاپ فول سایز الکتریکی دارای طراحی مدرن بوده و باتوجه به اینکه یک مدل EV محسوب می‌شود، شرکت رم سعی کرده المان و ویژگی‌های یک خودرو مدرن و برقی را در آن تعبیه کند. این موضوع از همان نگاه نخست به رم 1500 مدل 2024 به وضوح پیدا است. اگر بخواهیم یک رقیب جدی برای این محصول رم معرفی کنیم، چیزی نیست جز F-150 Lightning فورد. در این مطلب قصد داریم نگاه اولیه به تازه وارد رم داشته باشیم.

طراحی و پلتفرم

شرکت رم پیکاپ الکتریکی 1500 مدل 2024 را روی پلتفرم STLA-Frame قرار داده که یک پلتفرم کاملا جدید است. رم توانست خودرویی را به نمایش بگذارد که می‌تواند نظر هر فردی را به خود جلب کند. در طراحی ظاهری نسبت به نسل پیشین تفاوتی داشته اگرچه المانی از خودروهای دیگر در این مدل یافت می‌شود.

در بخش جلو دو چراغ بزرگ LED را شاهد هستیم که بخشی از آن قسمتی از جلوپنجره است. لوگو بزرگ رم هم در جلو به وضوح پیدا است. دو آینه بغل بسیار بزرگ هم در قسمت جانبی پیدا بوده و بیشتر پیکاپ‌های فول سایز چنین ویژگی طراحی دارند. در قسمت سپر هیچ چراغی گنجانده نشد.

در عقب هم چراغ LED ال شکل بالعکس وجود دارد که لوگو Ram در آن تعبیه شد. باید بیان داشت که رم این خودرو نسخه تولیدی کانسپت 1500 Revolution سال گذشته است. در کابین داخلی متریال پریمیومی را می‌توان مشاهده کرد که در کنار المان طراحی مدرن جذاب جلوه می‌کند.

رم 1500 مدل 2024 یک نمایشگر بزرگ سیستم سرگرمی مستطیل شکل عمودی در وسط کنسول مرکزی داشته و پشت آمپر نیز نمایشگر 10 اینچی دیجیتالی به حساب می‌آید. همچون دیگر خودروهای الکتریکی که در فضای داخلی مملو از آپشن و طراحی پر نمایشگر هستند، رم 1500 مدل 2024 نیز از این قاعده مستثنی نیست.

رم 1500

قدرت و عملکرد

متاسفانه شرک رم جزئیات کاملی از مشخصات فنی رم 1500 مدل 2024 را ارائه نداد. به شکلی که در حال حاضر نمی‎دانیم این خودرو چقدر برد حرکتی داشته، چه باتری را دربرمی‌گیرد و برخی از این قبیل.  جزئیات مربوط به قدرت این مدل چون حجم باتری، برد و سایر معیارها هنوز اعلام نشد و بنابراین Ram هنوز به اشتراک نگذاشته است. ما می‌دانیم که این خودرو دارای معماری الکتریکی 800 ولتی بوده، موتورهای دوگانه و باتری را در ریل‌های قاب قرار دادند و از سیستم تعلیق کاملاً مستقل استفاده می‌کند.

پورت شارژ در قسمت گل‌گیر جلو قرار گرفته و برخلاف مدل‌های دیگر در عقب نیست. رم سعی کرده طراحی آیرودینامیکی را برای این محصول خود در نظر گیرد تا با پیشرانه الکتریکی توانایی بزرگی از خود نشان دهد. انتظار داریم این خودروساز مشخصه‌های فنی قابل توجهی را در این مدل به کار گرفته باشد تا بتواند در کنار رقبا عملکرد بالایی داشته باشد.

رم 1500

قیمت و عرضه

جزئیات زیادی از تاریخ عرضه و قیمت رم 1500 مدل 2024 مشخص نشد. اما انتظار داریم حداقل با قیمت پایه 50 هزار دلاری راهی بازار شود. همچنین رم در نظر دارد این خودرو از تابستان 2023 به بازار عرضه شود. رم یکی از خودروسازان برتر در زمینه تولید پیکاپ بوده که توانسته به موفقیت‌های بزرگی دست یابد. این نمونه هم تا زمانی که راهی بازار نشود، نمی‌توان بررسی دقیقی از آن داشت و آنچه پیداست با خودرویی تمام عیار برقی از رم رو به رو هستیم.

مدلی که به فناوری‌های نوینی مجهز شده و از طراحی بروز برخوردار است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید