پیکاپ تنومند فیسکر آلاسکا الکتریکی رونمایی شد

    کد خبر :1015607
فیسکر آلاسکا

پس از رونمایی رسمی از سه خودروی الکتریکی جدید اخیر، فیسکر امروز جزئیات و تصاویر بیشتری از پیکاپ الکتریکی آلاسکا را فاش کرد. خودرویی که دارای طراحی جذاب و فناوری نوین در حرکت است.

بازتاب-آلاسکا که چند هفته پیش در رویداد Fisker Product Vision Day رونمایی شد، خودرویی بر اساس یک پلتفرم تغییر یافته به نام FM31 با حداکثر برد هدف‌گذاری شده 544 کیلومتری ساخته خواهد شد. زمانی که در سه ماهه اول سال 2025 در ایالات متحده وارد تولید می‌شود.

در مراسم رونمایی، هنریک فیسکر، مدیر عامل شرکت، ادعا کرد که آلاسکا سبک‌ترین و پایدارترین پیکاپ الکتریکی جهان است. ظاهراً Ocean یک فضای داخلی با متریال گیاهی برای مواد به کار گرفته شده در کابین رقم خواهد زد. جالب است که ببینیم فیسکر چگونه آنچه را که در Ocean ادغام کرده است، پیش می‌برد.

 

فیسکر آلاسکا

 

یکی از ویژگی‌های برجسته آلاسکا، مانند سایر محصولات فیسکر، به اصطلاح تنه هودینی است. در پیکاپ الکتریکی، هودینی یک دروازه میانی است که به صورت الکترونیکی پایین می‌رود و در زیر زمین ناپدید می‌شود. فیسکر می‌گوید که با درب وسط رول شده و صندلی‌های عقب تاشو صاف، طول تخت را می‌توان از 4.5 فوت به 9.2 فوت افزایش داد. فیسکر آلاسکا را با دو ظرفیت باتری 75.0 و 113.0 کیلووات ساعت عرضه خواهد کرد. طبق برآوردهای اولیه شرکت که در معرض تغییر هستند، اولی برد تخمینی 368 کیلومتری را تحویل خواهد داد، در حالی که دومی تا 544 کیلومتر را تحویل خواهد داد. Ocean Extreme حداکثر برد 740 کیلومتر را دارد. با این حال، مشخصات پیشرانه هنوز تایید نشده است.

 

 فیسکر آلاسکا

 

 

سیستم چهارچرخ متحرک دو موتوره Ocean Extreme، بیش از 550 اسب بخار قدرت تولید می‌کند، در حالی که نسخه پایه برای 275 اسب بخار مناسب است. طراحی آلاسکا ممکن است در همان محوطه عالی باشند. فیسکر فاش کرد که شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت بین 3.9 تا 7.2 ثانیه این پیکاپ نشان می‌دهد که زمان بسته به انواع و پیکربندی متفاوت است. گفته می‌شود، آلاسکا بین بخش پیکاپ جمع و جور و متوسط قرار می‌گیرد. فیسکر قیمت اولیه را 45400 دلار تخمین زده و باید با 250 دلار رزرو کرد. محصول فعلی پیکاپ برقی، از جمله فورد F-150 لایتنینگ، ریویان R1T، جی ام سی هامر EV و شورولت سیلورادو EV گران‌تر هستند. اگرچه آلاسکا ممکن است مستقیماً با رقبای آینده رقابت کند.

 

فیسکر آلاسکا

 

گزارش‌ها حاکی از آن است که فورد و جنرال موتورز در حال توسعه پیکاپ‌های نسل بعدی  هستند که احتمالاً مدل‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر با برد بهبود یافته محسوب می‌شوند. ریوین همچنین در حال توسعه پلتفرم نسل بعدی R2 خود است و شاسی بلند سایز متوسط R2S را تایید کرد، اما هیچ خبری رسمی در مورد R2T وجود ندارد. فیسکر همچنین هاچ بک برقی کوچک Pear، گرند تورر الکتریکی Ronin، بسته ماجراجویی Force E برای Ocean، و یک ابر رایانه جدید را در رویداد Product Vision Day به نمایش گذاشت. Pear همچنین در ایالات متحده و در کارخانه فاکسکان لردستون موتورز در اوهایو تولید خواهد شد، اما این معامله هنوز نهایی نشده است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید