نکته فراموش شده در توییت وزیر کار! + جوابیه وزارتخانه

  • اجتماعی
  • یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۴:۵۰
    کد خبر :541036

دیروز محمد شریعتمداری وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با انتشار توئیتی اعلام کرد:”از امروز هر فردی دوشغله استعفاء نداده باشد از هر دو شغل عزل و به مراجع ذی‌صلاح معرفی خواهد شد”.
این تصمیم وزیر محترم به نوبه خود قابل تحسین است و اگر این روند به درستی انجام شود می تواند سرآغاز جنبش حذف دوشغله و چند شغله ها از ساختار سازمانها و اعضای هیات مدیره شرکت های اقتصادی دولتی باشد.
ولیکن ای کاش وزیر محترم علاوه بر این تصمیم انقلابی، نیم نگاهی هم به انتصاب بازنشستگان در ساختار وزارت متبوع خود می کردند چرا که گفته می شود در حال حاضر تعداد زیادی از مدیران در بدنه وزارت تعاون جزء بازنشستگان هستند که از جمله آنها می توان به آقایان عباس مجتهدزاده؛ مشاور وزیر و رئیس مرکز حراست –محمدرضا سپهری؛ رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی- نعمت اله میرفلاح نصیری؛ رئیس مرکز آمار و اطلاعات راهبردی و محمدرضا واعظ مهدوی؛ مدیر عامل صندوق بیمه روستاییان و عشایر و اشاره کرد.


سال گذشته به دنبال کش و قوس های فراوان، قانون به صراحت بکارگیری مجدد بازنشستگان درساختار مدیریت دولتی را منع و آن را برای اجرا به دولت ابلاغ کرد .همان روزها برخی مجلسی ها به رسانه ها گفتند:15 آذر، آخرین مهلت بازنشستگان برای ترک پست های خود است و پس از این تاریخ حضور بازنشستگان در دستگاه های اجرایی به معنای دخل و تصرف در اموال عمومی قلمداد می شود.
علی رغم اتمام حجت مجلس و رسانه ای شدن نام برخی از مدیران بازنشسته این وزارتخانه، گویا تعدادی از آنها بی آنکه احساس خطری بکنند، همچنان برکرسی مسئولیت خود تکیه زده اند و به این سادگی قصد ترک آن را ندارند!

جوابیه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی :

هیچ مدیربازنشسته ای دروزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی مشغول به کار نیست
سن شورای معاونین و مدیران وزارت تعاون ،کارورفاه اجتماعی 8 سال کاهش پیدا کرده است
مدیرمسئول محترم سایت بازتاب
باسلام و احترام
در خصوص مطلبی با کد خبر” 541036 ” تحت عنوان ” نکته فراموش شده درتوئیت وزیرکار” ذکر موارد زیرضروری است :
1 – درستاد و واحدهای اجرایی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی هیچ مدیری که مشمول قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان باشد مشغول به کار و فعالیت نیست؛ لذا مطلب عنوان شده در خبرآن سایت درخصوص اینکه درحال حاضر تعداد زیادی ازمدیران در بدنه وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی جزء بازنشستگان هستند نادرست و فاقد اعتباراست .
2- ” محمد شریعتمداری” وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی در بدو تصدی مسئولیت، سیاست جوانگرایی را دراین وزارتخانه اجرایی کرده است و در همین چارچوب در یک بازه زمانی شش ماهه سن شورای معاونین در این وزارتخانه 8 سال کاهش پیدا کرده است .
مرکزروابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی ضمن تشکر از دغدغه آن رسانه خواهشمند است طبق قانون مطبوعات نسبت به انتشار پاسخ این مرکز اقدام لازم صورت پذیرد .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید