نوکیا خبر از ارائه شبکه‌ 6G تا سال 2030 داد/ منتظر این شبکه تا اواخر دهه نباشید

    کد خبر :914093

به تازگی مدیرعامل نوکیا طی یک کنفرانسی در داووس خبر از ارائه شبکه 6G تا سال 2030 داده است. شرکت‌های کوالکام، گوگل، ال جی، اپل از جمله کمپانی‌هایی هستند که کار روی این شبکه نسل بعدی را شروع کردند.

بازتاب- حال نوکیا هم می‌خواهد در لیست قرار گیرد و به تازگی پکا لوندمارک مدیرعامل وقت کمپانی طی مجمع جهانی اقتصاد داووس خبر داده تا سال 2030 باید شاهد دردسترس قرار گرفتن شبکه 6G باشیم.

او بیان داشت که این شبکه تنها برای کار با گوشی هوشمند نیستند و بلکه دیوایس‌های دیگری وارد میدان خواهند شد و از این شبکه بهره خواهند گرفت. او افزود تا سال 2030 دیگر نباید انتظار کاربری فعلی گوشی‌های هوشمند با شبکه را داشته باشیم.

لوندمارک معتقد است تا سال 2030 هر دستگاهی یک نمونه دیجیتالی خواهد داشت که برای پردازش منبع محاسباتی بزرگی نیازمند هستند. شرکت‌های بزرگ فناوری سرمایه گذاری عظیمی روی شبکه 6G گذاشتند و برخی شرکت‌های دیگر نیز در این زمینه همکاری می‌کنند.

نکته جالب اینجاست که هنوز بسیاری از کاربران در حال استفاده شبکه 4G بوده و به 5G انتقال نیافتند. بنابراین زود است تا درباره شبکه 6G صحبت کنیم. مشخص نیست 6G سطح سرعت آن چقدر خواهد بود و بی شک بسیار سریع‌تر از نسل فعلی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید