بررسی گوشی نوکیا G42/تلفن هوشمندی با باتری قابل تعویض

    کد خبر :1006003
گوشی نوکیا G42

شرکت نوکیا مدتی است که توسط HMD خریداری شده و از این رو برند مورد اشاره تصمیم گرفته تحت برند نوکیا گوشی‌های هوشمندی را معرفی و عرضه کند. یکی از جدیدترین محصولات نوکیا G42 بوده که طراحی آشنا و مشخصات مطلوبی شامل آن شد.

بازتاب-نوکیا G42 یک میان رده خوش قیمت بوده که طراحی ساده و نه چندان جذابی دارد و می‌تواند برای کاربری روزانه نیاز را برآورده سازد. یکی از نقاط برجسته در این گوشی قابلیت تعمیرپذیری آسان آن بوده و افراد این قابلیت را دارند که باتری را تعویض کنند.

این تلفن هوشمند میان رده از بدنه و فریم پلاستیکی برخوردار بوده و یک مدل رده بالا نیست تا از متریال شیشه و فلز در آن استفاده شود. در این قسمت قصد داریم بیشتر با نوکیا G42 آشنا شویم.

طراحی و ساخت

گوشی نوکیا G42

نوکیا G42 دارای ماژول دوربین مستطیلی بوده که سه حسگر دوربین عمودی دارد. دستگاه نمایشگر ناچ داشته و ابعاد آن 165 در 75 در 8.6 میلیمتر است و وزن آن هم به 193 گرم می‌رسد. این گوشی هوشمند حسگر اثرانگشت جانبی یکپارچه با کلید پاور داشته و پورت USB-C هم قسمت زیرین دستگاه جای گرفت. اسپیکر و جک 3.5 میلیمتری هم در این قسمت یافت می‌شود.

حاشیه نمایشگر کمی زیاد بوده و به عنوان یک مدل میان رده ایده آل به نظر رسیده اما شانسی نسبت به رقبا نخواهد داشت، زیرا از طراحی ساده و نه چندان هیجان انگیزی بهره می‌برد.

نمایشگر

از آنجایی که با یک میان رده اقتصادی رو به رو هستیم، پنل IPS LCD با نرخ نوسازی 90 هرتز و شدت روشنایی 450 نیت به کار گرفته شد. این نمایشگر 6.5 اینچی حاشیه زیادی داشته و وضوح آن هم به HD+ می‌رسد. پوشش شیشه محافظ دستگاه گوریلاگلس 3 بوده که نسبتا مقاوم است. این نمایشگر طراحی ناچ داشته که بیشتر روی گوشی‌های اقتصادی شاهد هستیم.

 

سخت افزار و باتری

نوکیا G42 یک میان رده با پردازنده اسنپدراگون 480 پلاس 8 نانومتری کوالکام است. این چیپ را بیشتر روی گوشی‌های میان رده سطح پایین می‌توان یافت که برای کاربری روزانه مناسب است.

در سوی دیگر این پردازنده هشت هسته‌ای با تراشه گرافیکی آدرنو 619 همراه شده که می‌تواند عملکرد خوبی از خود نشان دهد اما چندان قدرتمند نیست. در کنار پردازنده، 4 تا 6 گیگ رم و 128 گیگ حافظه داخلی قابل ارتقا هم یافت می‌شود.

گذشته از سخت افزار، نقطه عطف دستگاه باتری 5000 میلی آمپرساعتی با شارژ سریع 20 واتی بوده که افراد با داشتن ابزار تعویض، در صورت نیاز می‌توانند آن را تعویض کنند.

 

دوربین و نرم افزار

گوشی نوکیا G42

این گوشی دارای سه حسگر واید 50 مگاپیکسل، ماکرو 2 مگاپیکسل و سنجش عمق 2 مگاپیکسل است. دوربین سلفی نیز یک حسگر 8 مگاپیکسل بوده و برای کاربری روزمره مناسب است. دوربین اصلی می‌تواند با وضوح 1080 پیکسل تصویربرداری کند. گفته شده دوربین واید می‌تواند با قابلیت پاناروما، HDR و برخی دیگر تصویربرداری کند. البته چندان نباید انتظار کیفیت بسیار بالا را داشت.

در بخش دیگر باید به سیستم عامل خالص اندروید 13 اشاره کنیم که هیچ رابط کاربری سفارشی در کار نیست. بنابراین می‌توان تجربه کاربری کامل اندروید را روی این گوشی داشت.

 

نتیجه گیری

نوکیا G42 گوشی منحصربفردی با قابلیت تعویض باتری بوده اما یک میان رده بوده و سخت افزار چندان قدرتمندی شامل آن نشد. بنابراین اگر بودجه چندانی نداشته و برای کاربری روزمره به دنبال تلفن هوشمند هستید، این محصول HMD نیاز شما را برآورده خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید