نوزاد یک روزه هرسینی مبتلا به کرونا جان باخت

    کد خبر :801461
نوزاد یک روزه هرسینی مبتلا به کرونا جان باخت

مدیر شبکه بهداشت و درمان هرسین گفت: نوزاد یک روزه مبتلا به کرونا از خانواده‌ای اهل این شهرستان روز سه‌شنبه در بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی درگذشت.

دکتر «سعید حمزه‌ای» روز سه‌شنبه به ایرنا افزود: از این نوزاد تست پی سی آر گرفته شد و مشخص گردید که به کرونا مبتلا بوده است.

وی توضیح بیشتری در باره نحوه مبتلا شدن این نوزاد به کرونا نداد.

به گفته محققان ویروس جدید جهش یافته انگلیسی علاوه بر سرایت سریع، افراد کم سن و سال را درگیر می کند.

به گفته رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ۲۴ ساعت گذشته ۶ نفر از مبتلایان به کرونا در استان جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان بر اثر ابتلای قطعی به این ویروس از ابتدای اپیدمی تاکنون در استان به یک هزار و ۵۵۵ نفر رسیده است.

«مهدی محمدی» با بیان اینکه این افراد در مراکز درمانی شهرستان‌های کرمانشاه، دالاهو، صحنه، سنقر وکلیایی و هرسین جان باختند، اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته ۵۳ مورد بیمار مثبت بستری و ۳۷۵ بیمار مثبت سرپایی مبتلا به کرونا در سطح استان شناسایی شدند که نسبت به روز قبل ۷۷ نفر کاهش داشته است.

وی تاکید کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹۳ بیمار جدید با علایم کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری و ۱۳۷ بیمار نیز بعد از بهبودی از مراکز درمانی ترخیص شدند.

به گفته او، هم اکنون ۶۸۲ بیمار مربوط کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان کرمانشاه بستری هستند که نسبت به روز گذشته ۴۳ نفر افزایش یافته است.

با قرمز شدن شهرهای دالاهو و قصرشیرین از لحاظ میزان شیوع ویروس کرونا، تعداد شهرستان‌های قرمز استان به ۱۱ شهر افزایش یافت.

براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وضعیت کرونا اکنون در کرمانشاه اسلام آبادغرب، کنگاور، پاوه، سرپل ذهاب، گیلانغرب، صحنه، سنقر و کلیایی، هرسین، دالاهو و قصرشیرین قرمز است.

شهرهای جوانرود و روانسر در وضعیت نارنجی و تنها شهرستان مرزی ثلاث باباجانی نیز در وضعیت زرد قرار دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید