نقص نرم افزاری ۱۵ هزار پرواز را در اروپا زمین گیر کرد

    کد خبر :254504

دیروز نزدیک به نیمی از کل پروازهای انجام شده در خاک کشورهای اروپایی به علت نقص فنی در سیستم کنترل ترافیک هوایی یوروکنترل زمین گیر شدند و این امر هزاران مسافر را سرگردان کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از ورج، یوروکنترل در خاک تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای مدیریت ترافیک هوایی مورد استفاده قرار می گیرد. ولی نقص نرم افزاری باعث شد تا این امر ناممکن شود.

از این سیستم برای مدیریت پرواز شرکت های هواپیمایی اروپایی به شمال آفریقا و بخش هایی از خاورمیانه هم استفاده می شود. مقر اصلی یوروکنترل در بروکسل پایتخت بلژیک است و ۴۱ کشور اروپایی از آن برای مدیریت روزانه ۳۰ هزار پرواز استفاده می کنند.

به دنبال وقوع این نقص نرم افزاری ابتدا ۱۰ درصد از پروازها زمین گیر شدند، اما در ادامه دامنه آن گسترش یافت و نزدیک به ۵۰ درصد از کل پروازهای شرکت های هواپیمایی اروپایی کشیده شد. با تداوم این مشکل اکثر فرودگاه های کشورهای اروپایی تنها قادر به مدیریت تنها ۱۰ درصد از پروازهای خود بودند و این امر اختلال بی سابقه ای را به وجود آورد.

مشکل یادشده سرانجام در بعداز ظهر دیروز برطرف شد. اما علت وقوع این اختلال و دخالت یا عدم دخالت هکرها در این موضوع مشخص نشده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید