نسل جدید سری Galaxy A سامسونگ ضدآب می شوند

    کد خبر :867021

در حال حاضر یکی از برتری‌های متمایز کننده گوشی‌های میان رده سامسونگ ضد آب بودن آنها است که در محصولات برندهای چون شیائومی قابل دستیابی نیست. یک گزارش جدید نشان می‌دهد احتمالاً سامسونگ سال آینده مدل‌های بیشتری از سری Galaxy A را با قابلیت مقاوم بودن در برابر نفوذ آب عرضه می‌کند.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_ علی رغم اینکه گوشی‌های میان رده برندهایی چون شیائومی تقریباً هیچ چیز نسبت به برندهایی چون سامسونگ کم ندارند، اما ضد آب نیستند و هیچ مهم نیست که حتی مدل‌های گران قیمت آن را تهیه کنید. در طرف مقابل گوشی‌های Galaxy A52 ،Galaxy A52 5G ،Galaxy A52S و Galaxy A72 سامسونگ ضدآب هستند و موفق به اخذ تأییدیه IP67 شده‌اند. البته این گوشی‌ها مزایای دیگری چون لرزش گیر اپتیکال (OIS) هم دارند که تقریباً در گوشی‌های ساخت برندهای چینی یافت نمی‌شود.

حال یک رسانه در گزارشی مدعی شده سامسونگ سال میلادی آینده گوشی گلکسی A33 و مدل‌های رده بالاتر از آن را با قابلیت ضد آب و گواهی IP روانه بازار می‌کند تا از این طریق بهتر قادر به رقابت با گوشی‌های چینی باشد. البته هنوز چیزی درباره درجه محافظت (IP) آنها نمی‌دانیم و مشخص نیست تا چه اندازه در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم هستند.

تاکنون سامسونگ پنج گوشی سری گلکسی A با درجه محافظت IP68 و چهار گوشی با درجه محافظت IP67 عرضه کرده است که مدل های IP67 مربوط به قبل از سال 2019 هستند. طبق همین گزارش سامسونگ از موادی با نفوذ انتخابی و سیلیکون ضدآب برای این کار استفاده می‌کند. اولی مواد ویژه‌ای هستند که به میکروفن و بلندگوی گوشی اعمال می‌شود تا در برابر نفوذ مواد مضر چون آب و گرد و غبار عایق بندی شوند اما هنوز قادر به عبور صدا است. اما دومی برای عایق بندی درگاه درگاه شارژ استفاده می‌شود.

همچنین گفته می‌شود سامسونگ فرآیند ساخت قاب پشتی گوشی‌های خود را به منظور کاهش هزینه ساخت ساده‌تر کرده است. می دانیم سامسونگ سال میلادی آینده دست کم مدل‌های Galaxy A33 5G ،Galaxy A53 5G ،Galaxy A73 5G و Galaxy A23 را از سری Galaxy 2022 عرضه خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید