نسل بعدی اپل واچ قابلیت تشخیص تصادف دارد

    کد خبر :858387

اپل قابلیت تشخیص سقوط را هم‌زمان بااپل واچ سری 4 معرفی کرد. این ویژگی از حسگر شتاب‌سنج برای تشخیص سقوط استفاده می‌کند و می‌تواند به صورت خودکار با اورژانس تماس بگیرد. البته اگر این تشخیص سقوط اشتباه باشد و یا حال شما خوب باشد تماس اضطراری لغو می‌شود.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_ حالا وال استریت ژورنال گزارش داده است که این شرکت می‌خواهد قابلیتی مشابه را برای تشخیص تصادف خودرو معرفی کند. مطمئنا سخت‌ترین قسمت به قابلیت تشخیص تصادف باز می‌گردد. اپل در سال گدشته آزمایش‌هایی را انجام داده است و اطلاعات حرکتی ساعت‌های هوشمندش را جمع‌آوری نموده است. 10 میلیون تصادف خودرو شناسایی شده است که حدود 50 هزار مورد آن با تماس به اورژانس پس از آن همراه بوده است. در نتیجه حرکت ناگهانی ساعت هوشمند به عنوان تصادف به ثبت رسیده است.

 گوگل چندسالی می‌شود که این قابلیت را به وسیله اپلیکیشن Personal Safety در گوشی‌های پیکسل ارایه می‌دهد. این اپلیکیشن هم‌چنین اطلاعات مکانی کاربر، داده‌های حرکتی و میکروفون‌ها را برای تشخیص تصادف در نظر می‌گیرد.

اپل واچ آینده نیز به احتمال زیاد این موارد را در نظر خواهد گرفت تا نرخ تشخیص تصادف اشتباه را کاهش دهد. طبق گفته وال استریت ژورنال این ساعت هوشمند برای معرفی در سال 2022 برنامه‌ریزی شده است، هرچند ممکن است این تاریخ تغییر کند. لازم به ذکر است که تشخیص تصادف گوگل تنها در برخی کشورها قابل استفاده است، این موضوع ممکن است در مورد اپل واچ نیز صدق کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید