نرخ کرایه پارکینگ‌های تهران برای۱۴۰۳

    کد خبر :1053208
نرخ کرایه پارکینگ‌های تهران برای۱۴۰۳

اعضای شورای شهر تهران بهای خدمات ورودیه و نرخ پارکینگ‌های عمومی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳ را به تصویب رساندند.

در جریان دویست و شانزدهمین جلسه شورای شهر تهران بررسی لایحه درخصوص تعیین بهای خدمات ورودیه و حق توقف وسایل نقلیه در پارکینگ‌های عمومی شهرداری تهران در سال 1403 در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.

سید جعفر تشکری هاشمی؛ رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اظهار کرد‌: در مصوبه نرخ پارکینگ‌های شهرداری تهران برای سال آینده مشخص شد شهرداری تهران موظف است طرح پیشنهادی خود برای رتبه‌بندی پارکینگ‌های خود را در کمیسیون به تصویب برساند که این اقدام در سال گذشته انجام و رتبه‌بندی پارکینگ‌ها به سرانجام رسید.

وی افزود: شاید از نگاه بهره‌بردار تمایزی میان پارکینگ‌های درجه یک و دو وجود نداشته باشد اما برخی از پارکینگ‌ها دارای امکانات ویژه‌ای از جمله سیستم‌های ورود و خروج و امکانات نظارتی هستند و در زمره پارکینگ‌های درجه یک قرار دارند و پارکینگ‌هایی که فاقد امکانات اشاره شده باشند به شرط مسقف بودند در رتبه دو قرار دارند و پارکینگ‌هایی که مسقف نیستند به عنوان پارکینگ‌های درجه 3 لحاظ شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اینکه 40 درصد افزایش نرخ بهای ورودی و حق توقف وسایل نقلیه در پارکینگ‌های عمومی شهرداری تهران برای سال 1403 نسبت به سال 1402 در نظر گرفته شده است افزود: نرخ ورودی خودروهای سواری 9500 تومان در پارکینگ‌های درجه یک 7500 تومان در پارکینگ‌های درجه 2 و مبلغ 5600 تومان در پارکینگ‌های درجه 3 پیش‌بینی شده است.

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: همچنین نرخ توقف سواری و وانت در پارکینگ‌های درجه یک برای یک شبانه‌روز کامل مبلغ 82 هزار تومان در پارکینگ‌های درجه 2 مبلغ 65 هزار تومان و در پارکینگ‌های درجه 3 مبلغ 49 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بهای خدمات ورودی و حق توقف وسایل نقلیه در پارکینگ‌های برج میلاد تهران معادل نرخ پارکینگ‌های رده یکم است. علاوه بر اینکه بهای خدمات ورودی به حق توقف وسایل نقلیه در پارکینگ‌های مکانیزه با اعمال 1.5 درصد نرخ پارکینگ‌های رده اول است.

تشکری هاشمی همچنین درباره بهای خدمات ورودی و حق توقف موتورسیکلت‌ها در پارکینگ‌ها تصریح کرد: بهای خدمات نرخ ورودی به شرط توقف موتورسیکلت‌ها در پارکینگ‌ها و جایگاه مختص موتورسیکلت‌ها در شهر تهران سه هزار تومان و به ازای هر ساعت پس از ساعت اول یک هزار تومان و برای یک شبانه‌روز 10 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تصریح کرد نرخ بهای خدمات ورودی و حق توقف نقلیه در پارکینگ‌های مسافربری برای خودروهای حامل مواد غذایی و بار در پایانه‌های مسافربری مطابق نرخ پارکینگ‌های رده دوم است و برای خودروهای مسافربری مبلغ 6 هزار تومان و برای ون و مینی‌بوس مسافربری مبلغ 7600 تومان و برای اتوبوس مسافربری مبلغ 11 هزار تومان برای سال 1403 در نظر گرفته شده است.

به گزارش تسنیم، اعضای شورای شهر تهران در ادامه جلسه امروز و پس از بررسی پیشنهادات شهرداری تهران درباره تعیین بهای خدمات ورودیه و حق توقف وسایل نقلیه در پارکینگ‌های عمومی شهرداری تهران در سال 1403 با اکثریت آرا و با اشاره به تغییرات صورت گرفته در لایحه رای خود را اعلام کردند.

همچنین در پایان جلسه امروز، بررسی لایحه درباره تعیین بهای خدمات صدور و تمدید پروانه‌های بهره‌برداری، فعالیت ناوگان و اشتغال رانندگان شرکت‌های حمل و نقل بار و کالای شهر تهران در سال 1403 در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت که پس از توضیحات سید جعفر تشکری هاشمی؛ رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، علوی، چمران و پیرهادی، این لایحه با اکثریت آرا به تصویب رسید.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید