نخستین مصاحبه همسر ابوبکر البغدادی با شبکه سعودی/ فیلم

    کد خبر :1052909
همسر ابوبکر البغدادی شبکه سعودی

همسر اول «ابوبکر البغدادی» سرکرده مقتول گروه تروریستی داعش در مصاحبه با شبکه سعودی «الحدث»، اسراری از زندگی شخصی او و واپسین روزهای خلافت خودخوانده‌اش فاش کرد.

نخستین همسر «ابوبکر البغدادی» سرکرده مقتول گروه تروریستی داعش در نخستین ظهور علنی، با شبکه تلویزیونی سعودی «الحدث» گفتگو کرد و به شرح جزئیاتی درباره اسرار زندگی شخصی و سازمانی البغدادی و آخرین روزهای خلافت خود خوانده‌اش پرداخت.

«أسما محمد» در این مصاحبه گفت: ابوبکر البغدادی پس از اینکه مسئولیت خلافت اسلامی را به عهده گرفت، دچار غرور شد. من تا قبل از خطبه مشهور البغدادی در مسجد جامع موصل از انتخاب او به عنوان خلیفه داعش اطلاع نداشتم. پس از سال ۲۰۱۰ متوجه پیوستن او به سازمان القاعده شدم و افزایش دوره‌های حضور نداشتن در خانه، از اولین نشانه‌های تحولات فکری او بود. او آرزو داشت دامنه خلافتش به رم برسد.

وی افزود: من از ازدواج البغدادی با یک دختربچه عراقی غافلگیر شدم. او حتی دختر خود «أمیمه» را نیز که ۱۲ سال سن داشت، به ازدواج شخصی به نام «منصور» که همیشه همراهش بود، درآورد. من هرگز مشاهده نکردم که البغدادی از کشته شدن همرزمانش ناراحت شده باشد. او حتی اسرار داعش را در خانه و برای خانواده فاش نمی‌کرد. او به حدی تعصب دینی داشت که ما را خانه‌نشین کرده بود. حتی وقتی دکتر می‌رفتیم چشمان ما را می‌بست تا از مکان دقیق خانه اطلاع نداشته باشیم.

أسما محمد تصریح کرد: من سال ۲۰۰۸ متوجه شدم نیروهای آمریکایی در تعقیب البغدادی هستند. نیروهای آمریکایی هنگامی که دنبال البغدادی بودند، به خانه‌اش حمله و برادر بزرگ او را بازداشت کردند. شرایط داعش پس از کشته شدن «ابو سیاف التونسی» در سال ۲۰۱۵ فاجعه‌بار شد. البغدادی با محافظان اندک تردد می‌کرد تا جلب توجه نکند. او از پهپادهای آمریکایی هراس داشت و بسیار به مسائل امنیتی اهمیت می‌داد.

همسر اول البغدادی با بیان اینکه بیگانگان به لحاظ فکری داعش را هدایت و رهبری می‌کردند، ادامه داد: اعضای داعش شمار زیادی یتیم و بیوه از خود به جای گذاشتند. از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۷ زندگی ما ثبات نداشت و همیشه در نقل و انتقال بودیم. من غیر از «الشیشانی» با هیچیک از رهبران داعش دیدار نکردم.

به گزارش مهر، وی همچنین گفت: ابوبکر البغدادی شیفته زنان بود و به همین علت خلافت اسلامی را به خلافت زنان تبدیل کرد. او غیر از من سه زن و ۱۰ کنیز داشت. یکی از زن‌های او سوری و دیگری چچنی بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید