نحوه نام‌گذاری ناوشکن‌ها و کشتی‌های نظامی ایران/فیلم

  • سیاسی
  • یکشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۱ ۱۵:۰۹
    کد خبر :897628
نحوه نام‌گذاری ناوشکن‌ها و کشتی‌های نظامی ایران

امیر دریادار حبیب الله سیاری در توضیح فلسفه نام‌گذاری ناوشکن‌های ایرانی گفت: اسامی ناو شکن‌های نیروی دریایی ایران نام قله‌های معروف ایران مثل البرز، دماوند، سبلان، سهند، تفتان و دنا است.

سیاری همچنین اعلام کرد: ناو‌های موشک انداز اسامی شاهنامه‌ای مثل گرز، جوشن، درفش، نیزه، سپند، کمان و … دارند. ناو‌های پشتیبانی اسامی بنادر و جزایر ایران مثل خارک، هنگام، تنب، چارک، لنگه و… را دارد.

قدرت نیروی دریایی کشورها بسته به ناوها، ناوشکن ها، ناوچه های رزمی و حتی بالگردها، جنگنده ها و پهپادهای آن کشور است.

سیاری ناو‌های کوچک‌تر که نزدیک ساحل تردد می‌کنند را دارای اسامی رودخانه‌های ایران مثل هیرمند، ارس، اترک، کارون، کرخه و … اعلام کرد.

رئیس ستاد ارتش گفت دلیل نام گذاری ناوشکن جماران این بود که به مبنای حرکت برای ساخت ناوشکن و تجهیزات نظامی بعد از انقلاب فکر کردیم و، چون امام خمینی ره گفتند بروید و خودتان بسازید نام این ناوشکن را کوه نگذاشتیم و جماران نام گذاری شد تا همه به یاد امام خمینی بیفتند.

به گزارش مهر، نیروی دریایی برای کشورهایی همچون کشور ما که از ویژگی همجواری با دریا برخوردارند و می خواهند مستقل و قدرتمند باشند اهمیت حیاتی دارد. خصوصاً وابستگی ۸۰ درصد از تجارت کشور به دریا نیز بر اهمیت قدرت دریایی در آبهای نزدیک و دور برای حفظ منافع کشور می افزاید.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید