رایزنی های مهم در تهران برای دستیابی به توافق

  • سیاسی
  • یکشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۱ ۱۴:۳۰
    کد خبر :897605

 «انریکه مورا» معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ ‌کننده مذاکرات وین که در تهران به سر می برد با علی باقری مذاکره‌کننده ارشد و معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در محل وزارت امور خارجه به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداختند.

 طرفین در این دیدار ضمن تبادل نظر در خصوص آخرین وضعیت مذاکرات وی، در زمینه مسائل مهم باقیمانده در مسیر توافق به بحث و رایزنی پرداختند.

مذاکره‌کننده ارشد کشورمان بیان کرد: ایران جدیت و عزم خود را برای نهایی کردن توافق در وین نشان داده است و در صورتی که طرف آمریکایی از واقع‌گرایی برخوردار باشد  توافق دور از دسترس نخواهد بود.

انریکه مورا، هماهنگ کننده مذاکرات وین نیز در این دیدار از آخرین مذاکرات خود با طرف‌ها دیگر سخن گفت، باقری و انریکه مورا در روزهای آتی به تماس و رایزنی نزدیک ادامه خواهند داد ضمن این که مورا قرار است امروز دیداری مهم با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان داشته باشد.

انریکه مورا پیش از سفر به تهران در توئیت خود اعلام کرده بود فردا (شنبه) برای دیدار با علی باقری به تهران سفر خواهم کرد و تلاش می کنیم تا اختلافات باقیمانده در مذاکرات وین در مورد برجام را رفع کنیم، این مذاکره باید به نتیجه برسد خیلی چیزها در خطر است.

دقایقی پس از آن نیز خبرنگار نشریه «وال استریت ژورنال» به نقل از منابع مطلع خبر داد هماهنگ کننده مذاکرات وین بعد بازگشت از تهران به واشنگتن خواهد رفت تا برای نهایی‌کردن این رایزنی ها تلاش کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید