نجات یک زن و ۲ کودک در آتش سوزی یک ساختمان مسکونی

  • حوادث
  • یکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ ۱۰:۳۵
    کد خبر :637154
نجات یک زن و ۲ کودک در آتش سوزی یک ساختمان مسکونی

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از اطفای حریق یک ساختمان پنج طبقه در حوالی بلوار ابوذر در شب گذشته خبر داد و گفت: این حادثه آتش سوزی مصدومیت حاد و تلفات جانی به همراه نداشت.

 

جلال ملکی توضیحاتی درباره این حادثه ارائه داد و اظهار کرد:‌ ساعت ۱۹ و ۵۳ دقیقه شب گذشته وقوع آتش سوزی در یک واحد مسکونی در خیابان مسلم، بلوار ابوذر به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی اطلاع داده شد و بلافاصله سه ایستگاه با خودروهای پشتیبانی از جمله خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل اعزام شدند.

 

وی افزود: آتش نشانان ظرف مدت چهار دقیقه به محل رسیده و مشاهده کردند که ساختمان پنج طبقه مسکونی گرفتار آتش سوزی در قسمت زیرزمین شده است. در این زیرزمین ۱۲۰ متری که به عنوان انباری مورد استفاده قرار گرفته بود حجم زیادی از لوازم از قبیل موتورسیکلت نگه داری می‌شده است.

 

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه آتش از این محل شعله ور بود و دود غلیظی از مسیر ورودی راه پله به بیرون متصاعد می‌شد به گونه‌ای که آتش نشانان ناچار شدند دریچه نور و روشنایی را برای تخلیه دود باز کنند گفت: آتش نشانان موفق شدند در این عملیات دختر و پسربچه هفت و هشت ساله و یک زن حدودا ۳۰ ساله را از طریق نردبان از لب پنجره طبقه دوم به سلامت خارج کنند.

 

ملکی افزود: گروه‌های دیگر نیز با تلاش فراوان و با استفاده از دستگاه‌های تنفسی و تجهیزاتی که به همراه داشتند به طبقه منهای یک رفتند و عملیات اطفای حریق را آغاز کردند تا در یک عملیات فرسایشی و زمانبر آتش را خاموش کنند. خوشبختانه مورد مصدومیت حاد و تلفات جانی نداشتیم و این عملیات ساعت یک و ۲۰ دقیقه بامداد به پایان رسید.

 

به گزارش ایسنا، وی در پایان توصیه کرد که کاربری انباری ساختمان مسکونی با کارگاه تجاری تفاوت دارد و نباید در آنجا مواد قابل اشتعال نگه داری کرد. اگر قصد نگهداری از وسایل و مواد قابل اشتعال و خطرناک را در انباری داشتیم باید حتما ایمنی آن رعایت شود. رعایت اصول ایمنی در همه جا بسیار مهم است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید