نامه جلیلی به رهبری: از برجام خارج شویم، تا ۹۹درصد غنی‌سازی کنیم، بعد با آمریکا مستقیما مذاکره کنیم

  • سیاسی
  • سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ ۱۱:۵۰
    کد خبر :884738
نامه جلیلی به رهبری

روزنامه شرق به نقل از یک منبع آگاه درباره محتوای نامه نوشت: جلیلی در این نامه از نقد صرف برجام فراتر رفته و خواستار این شده است که ایران از برجام خارج شود و غنی‌سازی را تشدید کند.

به گفته این منبع آگاه جلیلی در این نامه صراحتا مخالفت خود را با مسیری که در‌حال‌حاضر در‌حال طی‌شدن است، اعلام کرده. جلیلی بعد از این مخالفت تاکید کرده که ایران باید از برجام خارج شود که پیش‌بینی کرده طرف‌های مقابل برای پیگیری سازوکار ماشه و بازگرداندن تحریم‌های اصلی هسته‌ای به مشکل حقوقی خواهند خورد.

این منبع آگاه گفته بنابه اعتقاد جلیلی، برای بازگشت تحریم‌های هسته‌ای طرف‌های‌ مقابل «نیازمند مراجعه به شورای امنیت سازمان ملل متحد خواهند شد اما روسیه و چین از حق وتو استفاده خواهند کرد و تلاش اروپایی‌ها و ایالات متحده به نتیجه نخواهد رسید.

جلیلی همچنین پیشنهاد داده که سطح غنی‌سازی‌‌ بالا رود و حتی به «۹۰ درصد» برسد! بنا به ادعای این منبع آگاه، جلیلی پیش‌بینی کرده که پس از این مرحله، «ایران باید وارد مذاکره مستقیمی با ایالات متحده شود و امتیازات لازم و رفع تحریم‌ها را آنجا از آمریکا بگیرد.

روز گذشته خطیب‌زاده در پاسخ به سوالی در خصوص جرئیات نامه انتقادی سعید جلیلی در خصوص مذاکرات وین، گفت: مناسب است پاسخ این سوال را از خود ایشان بگیرید.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. حامد گفت:

    گویا ایشان از زمان جنگ و مخصوصا بعد از جنگ چندین ترکش در مخشون وجود داره که مانع فکر کردن میشه.

دیدگاهتان را بنویسید