نامزدهای انتخاباتی زبان خود را کنترل کنند

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۳:۲۴
    کد خبر :13264

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این مطلب که نباید از تعبیراتی استفاده شود که سبب عداوت و دشمنی گردد، گفتند: همه کاندیداها، باید زبان خود را حفظ کرده و رعایت کنند؛ بدانند ما فردایی داریم و نباید آن را خراب کنیم؛ کدام عقل اجازه می دهد ما این رقابت را به عداوت تبدیل کنیم؟

حضرت آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم به موضوع انتخابات اشاره کردند و گفتند: یکی از انتظارات ما در انتخابات پیش رو آن است که انتخابات تبدیل به عداوت نشود؛ امروز دشمنان در حال پاشیدن بذر نفاق بوده تا دوستی ها به عداوت تبدیل گردد.

ایشان با بیان این مطلب که نباید از تعبیراتی استفاده شود که سبب عداوت و دشمنی گردد، اظهار داشتند: همه کاندیداها باید زبان خود را حفظ کرده و رعایت کنند؛ باید بدانند، ما فردایی داریم و نباید آن را خراب کنیم؛ کدام عقل اجازه می دهد که ما این رقابت را به عداوت تبدیل کنیم؟

این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه باید مسیرها را اصلاح کرد، ابراز داشتند: باید از مسیر محبت، ادب، دوستی، اتحاد، صمیمیت و … استفاده کرد تا بتوان انتخاباتی سالم و مناسب داشت.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بر حضور دشمن شکن مردم ایران در پای صندوق های رأی تأکید کردند و گفتند: ممکن است کسی دینی نداشته باشد؛ اما اگر علاقه مند به پیشرفت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و … کشور است، باید به پای صندوق های رأی آمده تا دشمنان مأیوس گردند.

معظم له در بخش دیگری  از سخنان خود یکی از نیازهای امروز جامعه را آرامش دانستند و گفتند: امروز آرامش نسبت به گذشته بسیار کمتر شده که عوامل متعددی دارد.

این استاد برجسته حوزه یکی از عوامل کمبود آرامش، حرص بر دنیا، مال و مقام دانسته و خاطرنشان ساختند: حرص بر دنیا و مقام همانند نوشیدن آب شور است که هرچه بیشتر بخوری، بیشتر تشنه خواهی شد.

این مفسر قرآن کریم تصریح کردند: عامل دیگر، بی اعتمادی است که سبب کمبود آرامش خواهد شد؛ اگر اعتماد در جامعه حاکم نباشد، آرامشی نیز نخواهد بود؛ چراکه مردم به یکدیگر نمی توانند اعتماد کنند.

ایشان بیان داشتند: زندگی ماشینی، عامل دیگر کمبود آرامش است؛ چراکه امروز بر اثر این نوع از زندگی، دچار آلودگی هوا، آلودگی صوتی، ترافیک های سنگین و … شده که آرامش را از انسان سلب می کند.

این مرجع تقلید ضعف ایمان را مهمترین عامل کمبود آرامش عنوان کردند و گفتند: انسان با ایمان می تواند به آرامش نیز دست پیدا کند؛ ایمان همان چیزی است که به جوانان ما در جبهه های جنگ تحمیلی آرامش می داد؛ همان دعای ندبه ها، کمیل ها، زیارت عاشوراها و … بوده است که جوانان ما را عاشق شهادت می کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید