میانجیگری عمران خان بین ایران و عربستان

    کد خبر :401393

عمران خان که یک روز بعد از بازگشت از عربستان سخنرانی کرد، گفت: “ما تمام تلاش‌مان را انجام می‌دهیم تا در پایان دادن به جنگ (یمن)، نقش میانجیگر را بازی کنیم”.

عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان، گفته کشورش به دنبال متحد کردن جهان اسلام است و برای پایان دادن به جنگ یمن، بین ایران و عربستان هم میانجیگری می‌کند.

به گزارش فرارو، عمران خان در یک سخنرانی، که چهارشنبه شب از تلویزیون پخش شد، گفته پاکستان برای پایان دادن به نزاع یمن، بین ایران و عربستان میانجیگری می‌کند.

نخست وزیر پاکستان افزود: “ما برای پایان دادن به جنگ، به عنوان آشتی‌دهنده بین این دو کشور عمل می‌کنیم”.

به گفته فواد چودری، وزیر اطلاعات پاکستان، ایده میانجیگری پاکستان، نخستین بار در سفر قبلی عمران خان به عربستان پس از انتخاب شدنش به نخست‌وزیری مطرح شد. چودری گفت: “از آن زمان پاکستان فرآیند مسیر دومی را پیگیری می‌کرد. ما با همه طرف‌های درگیر در نزاع در تماس بوده‌ایم”.

عمران خان به تازگی از سفر عربستان به کشورش بازگشته است. او در یک کنفرانس اقتصادی سه روزه در عربستان –معروف به داووس بیابان – حضور پیدا کرد. اسلام آباد با یک بحران اقتصادی مواجه است و عمران خان امیدوار است که ریاض به کشورش کمک اقتصادی کند. به نظر می‌رسد که سفر عمران خان به عربستان، مثمر ثمر بوده است چرا که عربستان قول داد یک ودیعه سه میلیارد دلاری در بانک‌های پاکستان واریز کند و به ارزش سه میلیارد دلار نفت به پاکستان بدهد.

نخست وزیر پاکستان درباره پکیج کمک‌های عربستان گفت: “خدا را شکر، ما یک پکیج عالی از عربستان گرفتیم. ما از آن‌ها متشکریم”.

عمران خان که یک روز بعد از بازگشت از عربستان سخنرانی کرد، گفت: “ما تمام تلاش‌مان را انجام می‌دهیم تا در پایان دادن به جنگ (یمن)، نقش میانجیگر را بازی کنیم”.

این مقام پاکستانی گفته کشورش می‌خواهد “تمام کشور‌های اسلامی را با یکدیگر متحد کند”.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید