مکانی: بچه نیستم با پیراهن قرمز برای استقلالی‌ها کُری بخوانم/ فغانی هند قربانی را ندید، تقصیر من چیست؟

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ ۱۶:۴۰
    کد خبر :214643

دروازه‌بان تیم نفت آبادان گفت: عُقده پیراهن پرسپولیس را ندارم و بچه هم نیستم با پیراهن قرمز برای استقلالی‌ها کُری بخوانم بلکه مجبور به استفاده از این رنگ پیراهن در بازی با استقلال شدم.

سوشا مکانی در خصوص بازی روز گذشته نفت آبادان مقابل استقلال، و حذف شدن این تیم از جام حذفی و همچنین حاشیه‌های مربوط به پیراهن قرمز این بازیکن در این بازی، صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانیم:

روز گذشته مقابل استقلال شکست خوردید و از جام حذفی کنار رفتید. درباره این بازی صحبت کن.

اجازه بدهید از زمانی که به ایران برگشتم، بگویم. من نفت آبادان را انتخاب کردم چون می‌دانستم اینجا شرایط به گونه‌ای است که می‌توانیم یک کار ماندگار انجام دهیم. این در حالی است که من پیشنهادات دیگری هم داشتم اما در آبادان مردم با تیم نفت زندگی می‌کنند و برد و باخت این تیم در زندگی آنها تاثیرگذار است. خوشبختانه بازیکنان هم تا آخرین نفس برای موفقیت نفت در زمین می‌جنگند و این مسائل باعث شده تا هیچ شکی به انتخاب نفت آبادان نداشته باشم. اما به هر حال شرایط جام حذفی با لیگ فرق می‌کند و برخلاف لیگ در جام حذفی شما هیچ جای جبران اشتباه ندارید. متاسفانه بعد از بازی با استقلال همه چیز دست به دست هم داد که من بازنده بازی باشم. البته من بازیکن بی‌تجربه‌ای نیستم و بعد از این همه سال حضور در سطح اول فوتبال، حضور در تیم ملی و رفتن به اروپا می‌دانم که در فوتبال از این برد و باخت‌ها زیاد است.

اما به هر حال انتقاداتی بعد از بازی نسبت به تو انجام شد.

مشکلی با انتقادهای سازنده ندارم اما یکسری افراد مغرضانه صحبت می‌کنند و غیرکارشناسی حرف می‌زنند. این مسائل من را اذیت می‌کند. می‌توانید حتی از مربیان من بپرسید که حتی وقتی گل می‌خورم از آنها مشورت می‌گیرم و این نشان می‌دهد که من چقدر انتقادپذیر هستم. من مشکلی با این انتقادات ندارم. اگر بخواهم یکسری مسائل را به زبان گلری بگویم شاید مردم عادی برخی اصطلاحات را متوجه نشوند. شما فیلم بازی را که ببینید متوجه می‌شوید من 20 خروج موفق در این بازی داشتم اما با یک خروج می‌خواهند همه چیز را زیر سؤال ببرند. برخی هم حرف‌هایی می‌زنند که هیچ ربطی به فوتبال ندارد و فقط می‌خواهند یکسری عقده‌های قدیمی را تسویه کنند. فوتبال برد و باخت دارد اما این مسائل من را آزار می‌دهد. من همه تمرکز خودم را برای بازی گذاشتم تا بتوانیم بعد از سال‌ها افتخار بزرگی را برای فوتبال آبادان به دست آوریم. اما حالا یکسری جبهه گرفتند و همه چیز را گردن من انداختند که اشکالی ندارد. من ترسی از این مسائل ندارم. ساده‌ترین مسئله این است که باخت را گردن دروازه‌بان بیندازید. این کار دم دستی‌ترین کار ممکن است و در هر تیمی این مسئله شاید وجود داشته باشد. وقتی تیم می‌برد بازیکنان مهاجم و گلزن بهترین بازیکن زمین هستند اما وقتی تیم می‌بازد همه چیز گردن دروازه‌بان می‌افتد. من جوان 16 ساله نیستم که تحت تاثیر این مسائل قرار بگیرم و این حرف‌ها روی من اثر نمی‌گذارد. من دروازه‌بانی نیستم که با این مسائل کمرم خم شود. اگر انتقادی سازنده باشد آن را به جان می‌خرم اما آنقدر توان و ظرفیتم بالا رفته که این مسائل را می‌پذیرم. چه کسی بهتر از من که دروازه‌بان هستم و می‌توانند همه چیز را به گردن من بیندازند.

شاید به این خاطر است که آبادانی‌ها خیلی به قهرمانی جام حذفی امید بسته بودند.

باور کنید من هم آرزو داشتم که بتوانیم قهرمان جام حذفی شویم اما هر چقدر تلاش کردیم نشد. از همه مردم آبادان و هواداران صنعت نفت عذرخواهی می‌کنم. آنها قبل از بازی من را یکصدا تشویق می‌کردند اما بعد از بازی تقصیرها به گردن من افتاد.در این شرایط امیدوارم اگر بردی هم به وجود آمد سهمی را به من اختصاص دهند و من را در برد شریک بدانند. انتظاری از کسی ندارم. در همه زندگی خودم را به خدای بالای سر وابسته کردم و انتظاری از بنده‌های خدا ندارم. تلاش زیادی می‌کنم ومی‌دانم خدا تلاشم را نادیده نمی‌گیرد. می‌دانم در این راه سختی‌های زیادی وجود دارد. انتقاد برای دروازه‌بان در همه جای دنیا وجود دارد و هیچ دروازه‌بانی از انتقاد در امان نیست.

شب گذشته مطلبی در صفحه شخصی‌ات منتشر کردی که خیلی‌ها آن را به حساب خداحافظی از نفت آبادان گذاشتند.

باور کنید تا صبح از ناراحتی خوابم نبرد. 20 بار فیلم بازی را دیدم اما یکسری به دنبال ماهی گرفتن از آب گل‌آلود هستند. من هر کاری انجام دهم یکسری حرف برایم درمی‌آورند. من هیچ گاه برای هیچ تیمی کری نخواندم اما بابت پیراهن قرمزم دیروز مدعی شدند که برای استقلال کری خواندم. شما حتی قبل از مصاحبه هم هیچ مصاحبه یا نقل قولی از من پیدا نمی‌کنید که برای استقلال کری خوانده باشم. حتی باید بگویم نزدیکترین دوستانم استقلالی هستند. سرمربی و سرپرست تیم می‌تواند شهادت بدهند که شب قبل از بازی گفتم مقابل استقلال پیراهن مشکی می‌پوشم. من با یک برند تا پایان سال 2019 قرارداد دارم و لباس اول من مشکی و لباس دومم قرمز است که حتی در نروژ هم همین گونه لباس می‌پوشیدم. سرپرست تیم در جلسه گفته بود که دروازه‌بان ما مشکی می‌پوشد اما آقای فغانی داور بازی گفته که او می‌خواهد پیراهن مشکی به تن کند و به این دلیل من مجبور شدم لباس دومم که قرمز بود بپوشم. حتی 5 دقیقه قبل از بازی هم به سرمربی تیم اعلام کردم که اگر امکان دارد من با پیراهن مشکی وارد زمین شوم اما داور مشکی می‌پوشید و من مجبور شدم قرمز به تن کنم.من می‌دانستم که اگر پیراهن قرمز به تن کنم بعد از بازی کلی حاشیه به راه می‌افتد.بچه که نیستم که بخواهم با این کارها برای استقلالی‌ها کری بخوانم و یا اینکه عقده پیراهن پرسپولیس را هم ندارم تا بخواهم با این کارها در معرض دید باشم. حتی قبل از بازی خبرنگاری از من پرسید که نتیجه چه می‌شود ومن به او گفتم دنیا- آبادان. متاسفانه هر کاری انجام می‌دهم حرف و حدیث درست می‌شود.

درباره گل اولی که خوردی حرف و حدیث زیاد است. خودت درباره آن صحبت کن.

من توپ اول را مشت کردم و توپ دوم 4 متر روی هوا بود. شما اگر از یک مربی گلر تخصصی بپرسید می‌گوید که توپ وقتی بین نقطه پنالتی و محوطه 6 قدم قرار دارد، دروازه‌بان باید از دروازه بیرون بیاید و روی خط نایستد. این قانون دروازه‌بانی است. اگر بیرون نیایم مربی تیم می‌گوید وقتی امکان استفاده از دست داری چرا از آن برای مهار توپ استفاده نکردی؟ در این شرایط اگر بیرون نمی‌آمدم یک حرف درست می‌شد و حالا که بیرون آمدم یک حرف دیگر می‌گویند. در آن شرایط من روی هوا پریدم و توپ را مال خود کردم. توپ در دست من بود اما بازیکن حریف به عمد با دست توپ را از دستانم درآورد و با اینکار به بازیکن خودی پاس گل داد. دیگر در فوتبال این شرایط قابل پیش‌بینی نیست. من برای آقای فغانی به عنوان بهترین داور ایران و آسیا احترام زیادی قائل هستم و هیچ موقع در باره او صحبتی نکردم. به هر حال وقتی یک مربی و یک بازیکن اشتباه می‌کند به هر حال یک داور هم امکان اشتباه دارد. نباید این اشتباه را به من ارتباط دهند. من در آن شرایط بهترین کار را انجام دادم و به کمک دفاع آمدم و تاثیرگذار هم بودم به نحوی که توپ در دستان من بود اما وقتی بازیکن حریف با دست توپ را از دستانم درمی‌آورد دیگر اشتباه من چیست؟ اگر توپ روی زمین بود ومن اشتباه می‌کردم این انتقادات را می‌پذیرفتم. من در آن شرایط بهترین تصمیم را گرفتم و تا یک سال دیگر هم از تصمیم روز گذشته خودم دفاع می‌کنم. شاید از بدشانسی من بود آقای فغانی آن صحنه را ندید. اگر این اتفاق بر عکس رخ داده بود و ما اینگونه به گل می‌رسیدیم امروز همه رسانه‌ها پر بود از اخباری که گل نفت اشتباه بود و استقلال قربانی شده است. متاسفانه تیم نفت مظلوم است و کسی نیست از آن دفاع کند. در این بین همه اشتباهات هم به گردن من می‌افتد اما من کمر خم نمی‌کنم و اگر باختی هم رخ داده برای همه تیم بوده است. تا روزی هم که در این تیم باشم احترام هواداران نفت آبادان برای من واجب است و درد دل‌هایشان را می‌شنوم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید