مهم ترین قوانین و نکات پیش خرید آپارتمان

    کد خبر :1049992

پیش خرید خانه و آپارتمان بدلیل اقساطی بودن آن از بهترین روش های خرید خانه و سرمایه گذاری بلند مدت است اما در این بین لازم است تا ضمن آگاهی از مهم ترین نکات و قوانین پیش خرید ملک، به اطلاعات و مشخصات ملک مورد نظر خود اشراف کامل داشته باشید…

پیش فروش یا پیش خرید خانه و آپارتمان چیست؟

پیش خرید خانه و آپارتمان و انواع ملک به نوعی از معامله گفته می شود که در آن، ملک مورد نظر در مراحل ساخت بوده و یا هنوز ساخته نشده است. در این روش مالک و سرمایه گذاران جهت تامین بودجه و اعتبار ساخت و ساز اقدام به پیش فروش واحدهای خود می کنند. همچنین بدلیل افزایش نقدیندگی و رکود بازار مسکن سرمایه گذاران و خریداران نیز از خرید نقدی خودداری کرده و به پیش خرید خانه و آپارتمان روی آورده اند.

در پیش خرید آپارتمان نکات بسیاری نیز حائز اهمیت است: میزان اعتبار و اطمینان به سازندگان و سرمایه گذاران، قیمت پیش پرداخت و اقساط، و زمان تحویل آن ملک، از جمله آن هاست.

در ادامه ضمن بررسی مهم ترین نکات هنگام تنظیم قرارداد پیش خرید آپارتمان و مدارک مورد نیاز آن در مورد فواید و خطرات پیش خرید ملک نیز صحبت خواهیم کرد، و در ادامه یکی از معتبرترین و بهترین املاک منطقه 22 را که در زمینه پیش فروش و خرید و فروش آپارتمان و خانه مسکونی فعالیت دارد را معرفی خواهیم کرد.

نحوه تنظیم قراداد پیش خرید آپارتمان:

♦ حتما بررسی کنید، فروشنده ملک یا شخصی با آن معامله می کنید امکان، اختیار و یا مجوز فروش و انتقال آن ملک را دارد یا خیر؟

♦ در صورت ارائه سند مالکیت، وکالتنامه، برگه سهام و هرگونه مجوز دیگر، حتما اطلاعات آن را با مدارک شناسایی تطبیق دهید.

♦ هنگام ارائه وکالتنامه از سوی طرف قرارداد، علاوه بررسی مدارک شناسایی وکیل فروشنده و موکل ایشان، تاریخ اعتبار وکالتنامه را نیز چک کنید.

♦ در تنظیم قرارداد پیش فروش آپارتمان حتما به بندهای شروط و گزاره های قید شده دقت کنید؛ مانند: ملک به رویت خریدار رسید، اسقاط کردن انواع کافه خیارات که در این بین، طبق قانون مدنی خیار تدلیس ، خیار تفلیس، خیار تعذر تسلیم غیر قابل اسقاط است.

♦ هنگام پیش خرید آپارتمان مورد نظر خود، بدلیل اینکه ملک تکمیل نشده و قابل رویت نیست، کلیه اطلاعات اصلی ملک از جمله متراژ، تعداد و محل پارکینگ و انبارها، اشتراکات آب، برق، گاز و تلفن و نیز طبقه و جهت واحد را داخل قرارداد بیاورید.

♦ از مشخصات ملک نیز غافل نشوید. پلان و نقشه ملک، متراژ اتاق ها، سرویس ها، جنس کمدها و مصالح، برند یراق آلات، نوع کلید و پریز، جنس و نقشه سیم کشی و سیستم فاضلاب واحد، و حتی رنگ این قبیل ملزومات را از فروشنده بخواهید که در قراداد قید کند.

♦ با توجه به اینکه بیشتر فروشندگان ملک آپارتمان کیفیت آپارتمان های خود را تضمین می کنند، از فروشنده بخواهید جهت ضمانت اجرای این تعهدات عنوان کند که در صورت عدم رعایت موارد فوق از ثمن معامله شما کاسته شده یا حق فسخ به شما واگذار خواهد شد.

♦ نکته دیگری که هنگام پیش خرید ملک باید در نظر داشته باشید این است که یادتان نرود هدف شما از این نوع معامله ملک، سکونت و یا سرمایه گذاری (برای رهن و اجاره) است، نه ایجاد تراکنش مالی حساب، پس از فروشنده بخواهید که ضمن عقد قرارداد، تاریخ تحویل و اتمام پروژه را متعهد شود. در این حالت اگر سازنده در تحویل ملک دچار تاخیر شود مجبور است به شما خسارت پرداخت کند.

مدارک لازم جهت تنظیم قراداد پیش فروش آپارتمان

♦ مدارک شناسایی و احراز هویت دو طرف قرارداد.

♦ سند رسمی مالکیت ملک یا وکالتنامه معتبر از طرف مالک (دارای تاریخ بوده و وکیل سند و مدارک موکل را نیز همراه داشته باشد.)

♦ پروانه ساخت ملک صادر شده از سوی شهرداری بعنوان مجوز ساخت.

♦ شناسنامه فنی واحد آپارتمانی ای که قصد پیش خرید آن را دارید.

♦ استعلام ملک از اداره ثبت اسناد و املاک محل پروژه.

♦ بیمه نامه مسئولیت ذکر شده در قانون پیش فروش ساختمان.

فواید و خطرات پیش خرید ملک چیست؟

فواید:

2 تا از مهم ترین فواید پیش خرید ملک، اقساطی بودن آن و پایین بودن قیمت تمام شده پیش خرید ملک است که بطور معمول و به نسبت شهر و منطقه آن بین 10 تا 20 درصد کمتر از قیمت تمام شده آپارتمان تکمیل شده درمی آید.

خطرات:

مهم ترین خطر در این معامله فقط عدم اطلاعات کافی شما درباره مالک، سرمایه گذاران، اعتبار سازنده و مجوزهای ساخت و ساز است که منجر به از دست رفتن سرمایه و پول شما خواهد شد.

فرصت های پیش خرید آپارتمان در تهران

تهران بعنوان پایتخت ایران، پر از فرصت های شغلی و سرمایه گذاری است که در نتیجه تلاش شرکت ها و تعاونی های سازنده فرصت های پیش خرید آپارتمان در تهران با کمترین سرمایه نیز فراهم شده است.

از بین مناطق 22 گانه تهران، سرمایه گذاری در منطقه 22 و منطقه 21 بدلیل پروژه های لوکس و خوش قیمت متقاضی بیشتری دارند. و البته بسیاری از آن ها نیز در مرحله پذیری نویسی هستند.

پیش خرید آپارتمان منطقه 22

بنابراین پیش خرید آپارتمان در منطقه 22 از بهترین فرصت ها برای خرید مسکن در تهران با متراژ، تعداد خواب و سایر ویژگی های دلخواه شما خواهد بود. با استفاده از لینک ارائه شده بروزترین آگهی های پیش فروش آپارتمان در منطقه 22 را مشاهده خواهید کرد.

امکان ثبت نام و پذیره نویسی در پروژه های نوسازی که پیش فروش منطقه 22 با پرداخت پیش پرداخت و واریز اقساط بلند مدت برای عموم مردم و سرمایه گذاران آزاد بوده و در محله های مختلف منطقه 22 نیز موجود می باشد.

پیش فروش آپارتمان های منطقه 22 بطور معمول شامل: واریز پیش پرداخت، خرید امتیاز و سهام، خرید تراکم و پرداخت اقساط ماهانه خواهد بود.

دسترسی خانه های منطقه 22

ضمن اینکه هر دوی این مناطق از طریق بزرگراه های اصلی تهران نظیر اتوبان تهران-کرج، جاده مخصوص، بزرگراه همدان-حکیم، بزرگراه همت-خرازی دسترسی شما به مرکز شهر و سایر نقاط تهران را آسان می سازد.

مشاور پیش فروش خانه و آپارتمان های منطقه 22

املاک ساعی بعنوان مرجع خرید خانه قسطی در منطقه 22 دارای 3 شعبه در محله های: هوانیروز، شهرک راه آهن و کوهک چیتگر آماده است تا در زمینه پروژه های منطقه 22 و پیش خرید آن ها به شما مشاوره رایگان دهد. مشاورین مسکن منطقه 22 با در نظر گرفتن بودجه، سلیقه و توان شما بهترین گزینه را پیش روی شما خواهند گذاشت.

مشاورین املاک ساعی، متخصصینی هستند که همواره بدنبال افزایش دانش و آگاهی خود در زمینه جذب مشتری و بهترین روش های فروش املاک منطقه 22 هستند.

املاک ساعی، با کمتر از نیم قرن تخصص و تجربه در زمینه خرید و فروش املاک منطقه 22، انواع ملک شما نظیر آپارتمان های مسکونی و اداری، برج و … را در کوتاه ترین زمان و بالاترین قیمت برای مشتریان خود به فروش رسانده و زمینه سرمایه گذاری و خانه دار شدن را فراهم می کند. محدوده اصلی فعالیت مشاورین املاک ساعی در محلات منطقه 22 تهران است.

پروژه های منطقه 22

آژانس مسکن ساعی ضمن ارائه مشاوره حضوری و تلفنی رایگان، جدیدترین اطلاعات پروژه های منطقه 22 را همراه با  جزییات کامل مشخصات هر پروژه را در سایت amlaksaei.com نیز قرار داده است، برخی از این اطلاعات شامل موارد زیر می شود:

♦ نام پروژه

♦ شرکت یا تعاونی سازنده

♦ بازه قیمت پروژه

♦ لوکیشن و آدرس دقیق محل پروژه همراه با نقشه

♦ زمان تحویل و اتمام پروژه

♦ قیمت پیش پرداخت

♦ هزینه سهام و امتیاز

♦ قیمت اقساط و نحوه پرداخت توسط خریدار

♦ تعداد طبقات و واحدها

♦ پلان و متراژ واحدها

♦ ویژگی ها و امکانات

جدیدترین پروژه های منطقه 22

از جدیدترین پروژه های منطقه 22 که به تازگی استارت خورده و با سازندگانی مطمئن در حال ساخت است می توان به پروژه های:

♦ پروژه پاسارگاد 2

♦ پروژه تریتیوم vip

♦ نارنجستان 4 و 5

♦ پروژه شمشاد جنگلبانی

♦ و پروژه بانک کشاورزی

اشاره کرد.

پروژه های منطقه 21

بالاتر به منطقه 21 بعنوان منطقه ای کاملا مطلوب برای پیش خرید خانه جهت سکونت و سرمایه گذاری در مسکن اشاره کردیم، حالا 2 تا از پروژه های نوسازی که در مرحله پذیره نویسی هستند نیز را به شما معرفی می کنیم: پروژه سپکو 4 و پروژه لوکس کاران

پروژه سپکو 4

پروژه سپکو 4 که با نام های پروژه سپکو چیتگر جنوبی یا برج باغ سپکو نیز شناخته می شود، در منطقه ۲۱ تهران، توسط شرکت تعاونی مروارید شرق فاخر در شهرک ۲۲ بهمن ساخته خواهد شد. سپکو 4 در حال حاضر در مرحله پذیره‌نویسی بوده و تعاونی سازنده متعهد شده تا 3 سال پس از گودبرداری، برج باغ سپکو 4 چیتگر را که از بهترین پروژه های چیتگر را به اتمام برساند.

پروژه کاران

پروژه کاران در زمینی به مساحت حدود 1600 متر در حال ساخت بوده و با توجه به موقعیت مکانی این پروژه در بلوار ایران خودرو، در کوتاه ترین زمان می توانید به امکانات رفاهی و تفریحی منطقه 22 تهران دسترسی داشته باشید

پروژه کاران پروژه ای شخصی ساز است که زیر نظر تعاونی کاران در حال ساخت می باشد. زمان تحویل پروژه کاران برای سال 1405 برآورد شده است.

پیشنهاد نویسنده برای پیش خرید مطمئن املاک در تهران

پروژه ها و اطلاعاتی که به آن ها اشاره کردیم تنها تعداد کوچکی از فایلینگ پروژه های منطقه 22 بودند. با مراجعه به صفحه پروژه های آژانس مسکن ساعی در منطقه 22 (amlaksaei.com/projects) می توانید به تمامی مشخصات پروژه های غرب تهران با حداکثر جزییات دسترسی داشته باشید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید