بهترین برند پمپ لجن کش و کف کش ایرانی و خارجی

    کد خبر :1048786

پمپ‌های کف‌کش و لجن‌کش دو مدل از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین انواع پمپ هستند که در صنایع بسیار مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دو نوع پمپ از نظر ساختار جزء پمپ‌های سانتریفیوژ هستند یعنی عملکرد آن‌ها بر اساس نیروی گریز از مرکز است؛ اما کاربرد و ویژگی این پمپ‌ها با یکدیگر متفاوت است.

باتوجه به کاربرد مهم و استفاده بالایی که از پمپ‌های لجن‌کش و کف‌کش می‌شود امروزه این پمپ‌ها توسط تولیدکننده‌های مختلف و تحت عنوان برندهای متفاوتی تولید و عرضه می‌شوند.

اگرچه شناخت برندهای معتبر این پمپ‌ها جهت خرید مهم است اما پیش از معرفی بهترین برندها لازم است که اطلاعات مختصری در مورد هردو نوع پمپ داشته باشیم.

پمپ لجن کش چیست

همانطور که از اسم آن پیدا است پمپ لجن‌کش نوعی دستگاه برای جمع‌آوری و انتقال لجن و فاضلاب است.

این پمپ لجن و فاضلاب مایع را از منابعی که تجمع فاضلاب داشته و نیاز به تخلیه دارند جمع‌آوری و انتقال می‌دهد؛ این پمپ قادر است که لجن و فاضلاب چسبنده و سنگین را نیز انتقال دهد.

پمپ لجن‌کش با قدرت مکش خود فاضلاب و لجن را از طریق لوله‌های خود جمع‌آوری کرده و به محل تخلیه انتقال می‌دهد؛ بنابراین صنایع و مکان‌های بسیاری از این پمپ استفاده می‌کنند.

پمپ لجن‌کش در فاضلاب‌های شهری، کشاورزی، معادن، کارخانجات و بطور کل فضاهایی که محل تجمع لجن و فاضلاب هستند کارایی دارد.

پمپ کف کش چیست

پمپ کف‌کش نیز یکی دیگر از پمپ‌های سانتریفیوژ است که در پاکسازی و تخلیه کف مکان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این پمپ به صورت مستغرق عمل کرده و کاملا درون آب قرار می‌گیرد و مواد، فاضلاب، آلاینده و لجن و رسوبی که در کف بستر مورد نظر جمع شده را پاکسازی می‌کند.

پمپ‌های کف‌کش انواع مختلفی شامل تک‌فاز و سه‌فاز دارند که قویترین کفکش تک فاز به دو مدل ساده و فولتردار تقسیم می‌شوند؛ این مدل پمپ از نظر جنس نیز انواع مختلفی مانند چدنی، آلومینیومی، پلاستیکی و… دارد.

پمپ‌های کف‌کش جزء کاربردی‌ترین انواع پمپ هستند که در صنایع مختلفی شامل چرم‌سازی، ساختمان‌سازی، کاغذسازی، استخرهای پرورش آبزیان کاربرد داشته و استفاده‌های زیر را دارد.

♦ لجن‌کشی فاضلاب‌های با الیاف بلند

♦ تخلیه آب مخلوط با لجن

♦ تخلیه پساب‌ باران

♦ تخلیه فاضلاب فعال

♦ پاکسازی لجن استخر، چاه، مخازن و…

البته هدف استفاده از این مدل پمپ می‌تواند آبیاری مزارع، ساختمان‌های مسکونی، فواره‌ها، انتقال آب تمیز و… نیز باشد.

بهترین نوع پمپ لجن کش و کف کش

پمپ‌های لجن‌کش و کف‌کش باتوجه به هدف استفاده از آن‌ها انواع بسیار مختلفی دارند؛ این پمپ‌ها از نظر قدرت موتور، ظرفیت، سایز دهانه، جزئیات ساختاری، جنس و… مدل‌های مختلفی دارند.

بنابراین اینکه کدام مدل پمپ کف‌کش یا لجن‌کش بهترین است در ابتدا به هدف استفاده از آن بستگی دارد؛ در صورتی که مدل پمپ با هدف استفاده آن تناسب نداشته باشد نمی‌توانید عملکرد مطلوبی را از آن انتظار داشته باشید.

امروزه تولید‌کننده‌های بسیاری این دستگاه‌های کاربردی را تولید و عرضه می‌کنند؛ مسلما سطح کیفیت پمپ‌های تولیدشده این برندها با یکدیگر متفاوت است.

ازاین‌رو نمی‌توان گفت که هر برندی در این زمینه از نظر استانداردهای کیفی در سطح ایده‌آلی قرار دارد؛ بنابراین بسیار مهم است که این دستگاه از برندهای معتبر خریداری شود.

نوید سهند به عنوان یک برند معتبر و شناخته‌شده در زمینه انواع پمپ‌ها است که می‌توانید با تضمین کیفیت خرید خود را از این برند انجام دهید. پمپ کف کش و لجن کش کش پمپیران  درحال حاضر جزء قابل اعتمادترین برندهای موجود در بازار است. قیمت پمپ لجن کش پمپیران و کف کش آن بر اساس عواملی مانند فاز، مدل و … مشخص می‌شود.

قیمت پمپ کف کش و لجن کش

مسلما خرید مقرون‌به‌صرفه پمپ‌های کفش‌کش و لجن‌کش برای هر مصرف‌کننده‌ای حائز اهمیت است؛ این درحالی است اختلاف قیمت‌هایی در این زمینه به چشم می‌خورد که تا حدودی قابل توجیه است.

مانند هر دستگاه دیگری قیمت این نوع پمپ‌ها نیز تحت تاثیر فاکتورهایی مانند مدل پمپ، قدرت و ظرفیت پمپ، جنس پمپ، کیفیت ساخت پمپ، برند و… آن است.

نکته مهمی که وجود دارد این است که اگر شما پمپ موردنیاز خود را از مراکز رسمی و معتبر فروش خریداری کنید با حذف واسطه‌ها می‌توان پمپ موردنیاز خود را با قیمت اصلی خریداری کنید.

پمپیران همان مجموعه‌ای که به شما امکان خرید انواع پمپ لجن‌کش و کف‌کش را در مدل‌های مختلف، در برندهای باکیفیتی مانند نوید سهند، با قیمت اقتصادی و حتی به روش خرید آنلاین را می‌دهد.

راهنمای خرید پمپ لجن کش و کف کش

باتوجه به اینکه پمپ‌های لجن‌کشی و کف‌کشی کاربردی مهم و حساس را دارند بنابراین نمی‌توان در خرید این پمپ‌ها سهل‌انگارانه عمل کرد.

در واقع باتوجه به کارایی مهم و قیمت این پمپ‌ها لازم است که در خرید آن‌ها به نکات زیر توجه داشته باشید.

♦ این مدل پمپ‌ها را حتما از برندهای بنام موجود در بازار تهیه کنید.

♦ از خرید پمپ از مراکز غیررسمی حتی در صورت معتبر بودن برند پمپ خودداری کنید چراکه ممکن است نمونه اصل نباشد.

♦ پمپ را از مراکز رسمی و معتبری تهیه کنید که از مشاوره پیش از خرید و پشتیبانی پس از خرید برخوردار باشد.

♦ دقت داشته باشید که پمپ از ضمانت کالا برخوردار باشد.

♦ پیش از راه‌اندازی پمپ توجه کنید که پمپ از نمادهای استاندارد مهم در این زمینه برخوردار باشد.

♦ پمپ باید از کیفیت ساختاری بالا برخودار و عاری از هرگونه نقص ظاهری باشد و…

در نظر داشته باشید که مراکز معتبری مانند پمپیران پیش از ثبت خرید مشاوره تخصصی و جامعی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند تا مشتری بتواند باتوجه به هدف استفاده خود خریدی حرفه‌ای و آگاهانه داشته باشد.

جمع‌بندی

اکنون متوجه شدیم که پمپ‌های لجن‌کش و کف‌کش نتنها از نظر بهداشت زیست‌محیطی تاثیر فوق‌العاده‌ای در جمع‌آوری، انتقال و پاکسازی انواع لجن و فاضلاب داشته بلکه در بسیاری از موارد به منظور تامین آب مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تنوع مدل، جنس، کارایی و قدرت این پمپ‌ها ایجاب می‌کند که مصرف‌کننده مدل مناسبی از این پمپ‌ها را باتوجه به هدف استفاده خود تهیه کند؛ علاوه‌براین پمپ باید از کیفیت و عمر مفید طولانی برخوردار باشد.

به همین دلیل مهم است که مصرف‌کننده‌ها پیش از خرید تحقیق لازم در این زمینه را انجام داده و جهت خرید به مراکزی مراجعه کنند که مشاوره پیش از خرید دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید