مهار وزنه ۱۳۰ کیلوگرمی توسط کودک ۸ ساله لرستانی/ فیلم

  • ورزشی
  • جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ ۱۴:۲۵
    کد خبر :1048638
مهار وزنه ۱۳۰ کیلوگرمی کودک ۸ ساله لرستانی

اعجوبه ایرانی و لرستانی با ورود به عرصه وزنه برداری به دنبال خط و نشان کشیدن برای آینده این رشته در ایران و جهان است کسی که از ۳ سالگی فیلم‌های وزنه‌برداری حسین رضا زاده را تماشا می‌کرد.

۱۸ ماه پیش و زمانی که کیان رشیدی به عنوان یک نابغه در ورزش ایران معرفی شد تصور تداوم رکوردشکنی وی بسیار سخت بود اما او اکنون افزون بر رکوردشکنی به دنبال قدرت‌نمایی در دنیای فولاد سرد است.

رشیدی در ۶ سالگی وزنه ۹۵ کیلوگرم، در هفت سالگی وزنه ۱۰۵ کیلوگرم و در هشت سالگی موفق به لیفت وزنه ۱۳۰ کیلوگرمی شد تا رکوردهای بالایی در سازمان جهانی ثبت رکوردهای ورزشی جهان (ایمارو) به نام ایران ثبت کند.

لیفت وزنه ۱۰۵ کیلوگرمی در سن هفت سالگی و ۱۳۰ کیلوگرمی در هشت سالگی، از کیان رشیدی نابغه‌ای ساخته که حتی قویترین مردان ایران و جهان نیز از قدرت وی در حیرت هستند. رشیدی که از استان لرستان و شهر خرم‌آباد به ورزش ایران معرفی شده در برخی از مواقع به تهران آمده تا زیر نظر فاطمی (محراب و مهدی) فعالیت کند.

کیان علاوه‌بر فعالیت در ورزش‌های سنگین اکنون در عرصه فولاد سرد نیز تمریناتی دارد و قرار است به زودی در رقابت‌های وزنه‌برداری نونهالان ایران هم شرکت کند. او با ۸۰ کیلوگرم وزن، موفق شد در تمرینات وزنه ۵۰ کیلوگرمی را در دوضرب مهار کندتا نشان دهد می‌تواند در آینده به یک پشتوانه برای فوق سنگین‌های ایران تبدیل شود. کیان لُر علاقه زیادی به وزنه‌برداری دارد و به گفته پدرش از سه سالگی فیلم‌های قدیمی وزنه زدن حسن رضازاده قهرمان فوق سنگین ایران و دارنده مدال طلای المپیک آتن و سیدنی را نگاه می‌کرد.

رشیدی برای رسیدن به قله افتخار رشته وزنه‌برداری اکنون زیر نظر مهدی حسینی در خرم‌اباد فعالیت دارد.

یکی از مشکلات رشیدی در ثبت جهانی رکوردها نبود نماینده گینس در ایران است.پدرش در این خصوص گفت: ثبت گینس هزینه زیادی دارد و حتی ما باید برای ثبت این رکوردها به ترکیه یا امارات برویم که با هزینه‌های کنونی کار آسانی نیست. کیان اکنون در وزنه‌برداری فعالیت دارد و امیدوارم بتواند در آینده به مانند قهرمانان ملی ما در سکوهای جهانی و المپیک بدرخشد.

به گزارش ایرنا،البته ورزش و تمرینات سنگین کیان را از درس و تحصیل دور نکرده بلکه وی اکنون در مقطع ابتدایی مشغول به تحصیل است و حتی در درس نیز یک نابغه به شمار می‌رود و نسبت به سایر همسالان خود از هوش بالایی برخوردار است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید