منطقی‌ترین تصمیم در وزن ۹۷کیلو اتخاذ شد

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ ۱۱:۱۰
    کد خبر :341670

مدیر فنی تیم های ملی کشتی آزاد بزرگسالان و امید گفت: بازیهای آسیایی پایان کار مدعیان تیم ملی نیست و هنوز میادین بزرگ و مهمی را پیش رو دارند.

مجید ترکان در گفتگو با مهر با بیان اینکه آزادکاران تیم ملی روزهای سخت و طاقت فرسایی را برای آماده سازی تا بازیهای آسیایی پشت سر گذاشته اند، گفت: اردوهای متوالی و تمرینات سخت و طاقت فرسا از جمله مهمترین برنامه های ملی پوشان آزادکار ما بود که خود را برای بازیهای آسیایی جاکارتا اماده می کنند. ملی پوشان هم اکنون در حال پشت سرگذاشتن روزهای پایانی اردوی آخر خود هستند که خوشبختانه همچنان با انگیزه و با روحیه پیش می روند.

وی تصریح کرد: ما در بازیهای آسیایی باید در ۶ وزن به میدان برویم که تمام تلاش و توان خود را به کار می بریم که در تمامی اوزان صاحب خوشرنگترین مدال شویم. همانطور که می دانید کسب مدال طلا در بازیهای آسیایی به عنوان مهمترین هدف مدعیان است و اهمیت آن در رنکینگ مدالی بسیار بالاست در نتیجه ما ا همان ابتدای به چیزی جز رسیدن به مدال طلا نمی اندیشیم.

مدیر فنی تیم های ملی کشتی آزاد در خصوص برخی انتقادات در خصوص انتخاب ملی پوش وزن ۹۷ کیلوگرم گفت: ما صدای تمامی منتقدان را می شنویم و به نطرات تمامی کارشناسان احترام می گذاریم. شورای فنی تیم های ملی هم تمامی تصمیمات خود را با خردجمعی و در نظر گرفتن بالاترین بازده از پتانسیل موجود اتخاذ می کند. در نتیجه انتخاب ملی پوش وزن ۹۷کیلوگرم با توجه به توان و تجربه بالای نماینده این وزن در تورنمنت ها و میادین رسمی خارجی صورت گرفت.

ترکان ادامه داد: یکی از موارد مهمی که از ابتدا مد نظر شورای فنی بود، توان بچه ها در میادین خارجی برای کسب مدال است. شورای فنی و اعضای کادر فنی با بررسی عملکرد آزادکاران در تورنمنت های مختلف از جمله گرجستان و ترکیه و همچنین بررسی مبارزات آزادکاران وزن ۹۷ کیلوگرم به این نتیجه رسید که علیرضا کریمی می تواند بهترین بازده را برای کسب مدال طلای بازیهای آسیایی داشته باشد. او در میادین خارجی محک خورده و خوشبختانه تجربه کافی از مصاف با مدعیان خارجی را دارد و مطمئنا منطقی ترین انتخاب شورای فنی در این وزن است.

وی اظهار داشت: دیگر مدعیان این وزن هم باید به یاد داشته باشند هنوز میادین مهم و بزرگی همچون رقابتهای جهانی مجارستان پیش روی آنها که می توانند با تلاش و تمرینات لازم به ترکیب اعزامی این مسابقات ملحق شوند. در نتیجه انتخاب علیرضا کریمی برای اعزام به بازیهای آسیایی به معنای پایان کار دیگر مدعیان این وزن در رویدادهای بعدی نیست.

مدیر فنی تیم های ملی کشتی آزاد در پایان در خصوص پیش بینی عملکرد تیم ایران در بازیهای آسیایی گفت: به هیچ عنوان نمی توان نتیجه را در کشتی پیش بینی کرد اما آنچه مسلم است ما در تمامی اوزان برای تمامی ۶ ملی پوش خود شانس مدال قایل هستیم و امیدواریم این بچه ها بتوانند ایران را در بازیهای آسیایی سربلند کنند. البته رقبای سرسخت و توانمندی هم پیش رو داریم اما من به انگیزه و توان بچه ها ایمان دارم که می توانند به خوبی از فرصتی که در اختیارشان قرار داده شده بهترین استفاده را برای کسب افتخار ببرند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید