ملکه انگلیس درگذشت

    کد خبر :938757
ملکه انگلیس

خبرگزاری روسی اسپوتنیک از مرگ ملکه انگلیس (الیزابت دوم) در سن ۹۶ سالگی خبر داد.

کاخ سلطنتی باکینگهام انگلیس نیز با صدور بیانیه‌ای خبر درگذشت ملکه این کشور را اعلام کرد و به این ترتیب پسرش چارلز ۷۳ ساله بر تخت پادشاهی نشست.

پس از این اتفاق، چارلز سوم بیانیه ای به شرح زیر صادر کرد:

درگذشت مادرم عزیزم ملکه الیزابت، بزرگترین لحظه غم انگیز من است.

من می‌دانم که از دست دادن او عمیقاً در سراسر کشور، قلمروها و کشورهای مشترک المنافع و افراد بی‌شماری در سراسر جهان احساس خواهد شد!

نصب اعلامیه رسمی مرگ ملکه در ورودی کاخ باکینگهام

رسانه های رسمی گزارش کردند، با اعلام خبر درگذشت ملکه الیزابت دوم تا روز خاکسپاری وی به مدت ۱۰ روز در بریتانیا عزای ملی اعلام شد.

کاخ سلطنتی باکینگهام انگلیس با صدور بیانیه‌ای خبر درگذشت ملکه این کشور را اعلام کرد و به این ترتیب پسرش چارلز ۷۳ ساله بر تخت پادشاهی نشست.

زندگی نامه ملکه الیزابت:

الیزابت در می‌فرِ لندن زادهٔ شد. او بزرگ‌ترین فرزند دوک و دوشس یورک (بعدها شاه جرج ششم و ملکه الیزابت، شهبانوی مادر) بود. پدر او زمانی که برادرش شاه ادوارد هشتم در سال ۱۹۳۶ پس از یک بحران قانونی مجبور به استعفا شد، به سلطنت رسید و با پادشاهی او، الیزابت به وارث مقدر امپراتوری بریتانیا تبدیل گردید.

او به صورت خصوصی در خانه تحصیل کرد و از آغاز جنگ جهانی دوم چندی از وظایف عمومی خانواده سلطنتی را برعهده گرفت و در طول جنگ در نیروی کمکی خدمت قلمرویی خدمت کرد. در ۱۹۴۷، او با شاهزاده فیلیپ، دوک ادینبرو، شاهزاده سابق یونان و دانمارک ازدواج کرد و از او چهار فرزند دارد: چارلز، شاهزاده ولز، شاهدخت آن، شاهزاده اندرو، دوک یورک و شاهزاده ادوارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید