مقام باسابقه سازمان ملل به عنوان نخستین وزیر خارجه زن کره جنوبی انتخاب شد

    کد خبر :39040

یک مقام باسابقه سازمان ملل به عنوان نخستین وزیر خارجه زن در تاریخ کره جنوبی انتخاب و معرفی شده است.

به گزارش بازتاب به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که دولت جدید کره جنوبی قصد دارد تا تنش ها بر سر بلندپروازی های هسته ای کره شمالی را کاهش دهد، “کانگ کیونگ وا” 62 ساله معاون کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل و دستیار دبیر کل این سازمان در امور انسان دوستانه به عنوان نخستین وزیر خارجه زن کره جنوبی انتخاب شده است. وی امسال مشاور ارشد آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل نیز بوده است.

انتخاب و معرفی وی در شرایطی است که مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی قصد دارد 2 هفته دیگر به واشنگتن سفر کند.این نخستین سفر رئیس جمهور کره جنوبی به واشنگتن به شمار می رود. این سفر در حالی انجام خواهد شد که نگرانی ها نسبت به برنامه های تسلیحاتی کره شمالی تشدید شده است.

کره شمالی این مساله را مخفی نکرده است که برای توسعه موشک های دوربرد با قابلیت حمل کلاهک هسته ای که بتواند خاک آمریکا را هدف قرار دهد، تلاش گسترده ای را آغاز کرده است.

تحریم های شورای امنیت و تحریم های یکجانبه برخی کشورها تاکنون نتوانسته است مانع از گسترش برنامه های موشکی و اتمی این کشور شود.

کانگ پیش از پیوستن به سازمان ملل، سالها در وزارت خارجه کره جنوبی فعالیت کرده است.

دفتر رئیس جمهور کره جنوبی اعلام کرد: تجربه دیپلماتیک وی به کره جنوبی کمک خواهد کرد تا مسائل حساس سیاسی با متحدان و همسایگانش را به خوبی هدایت و مدیریت کند.

روابط کره جنوبی و آمریکا نیز اخیرا بر سر استقرار سامانه های ضد موشکی تاد با تنش روبرو شده است. استقرار این سامانه ها روابط کره جنوبی با چین را نیز متشنج کرده است.

بحران کره شمالی با استقرار سامانه دفاع موشکی تاد در کره جنوبی تشدید شده است. آمریکا و کره جنوبی در جولای 2016 میلادی به توافق رسیدند تا سامانه دفاع موشکی تاد را مستقر کنند.

در حالی که آمریکا و کره جنوبی بارها اعلام کرده اند که هدف اصلی از استقرار این سامانه های موشکی، مقابله با تهدیدات کره شمالی است ولی چین و روسیه به شدت مخالفت خود را با این اقدام اعلام نموده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید