مفهوم عکسی که رضا کیانیان به اشتراک گذاشت

    کد خبر :1033721
عکس رضا کیانیان

 رضا کیانیان، بازیگر که خود در زمینه عکاسی هم فعالیت دارد، در توضیح عکسی که منتشر کرده، آورده است،

«این عکس در سال (۱۹۴۷ م/۱۳۲۵ ش) در بندر حیفا واقع در شمال فلسطین گرفته شده است.

در این عکس ۴۵۰۰ اخراجی یهودی پناهنده به خاکِ فلسطین، با پارچه‌نوشتی که بر روی عرشه کشتی نصب شده. «آلمان‌ خانه و آشیانه ما را نابود کرد، خواهشمندیم شما فلسطینیان، امید ما را نابود نکنید.»

و فلسطینیان پناه شان دادند.

حالا و پس از ۷۶ سال از تاریخ این عکس، همین مهمانان منکر وجودِ سرزمین فلسطین شده و با غصب و تجاوز، کودک کشی، اِشغال و لشکرکشی، بدترین جبران‌ها را در حق میزبانان خود در سرزمین قدس انجام می‌دهند..!

بزرگ‌ترین نسل کشی تاریخ در امریکا اتفاق افتاد. نسل کشی سرخ‌پوستان بومی قاره آمریکا! بعد از آن نسل کشی ارامنه، آشوریان، و… نسل کشی یهودیان ، در رتبه چندم است. اما به عنوان بزرگ ترین نسل کشی تاریخ در ذهن ما و جهانیان جا افتاده. چرا که رسانه و مدیا دست آن هاست. و زیر سایه ی پرچم این نسل کشی، دولت آن‌ها به نسل کشی مردمی می پردازند که روزی آن ها را پناه دادند.

در همین همسایگی مادر افقانستان چندین هزار نفر کشته شدند و می‌شوند؟ در کامبوج، چند هزار نفر؟ در شوروی سوسیالیستی چند هزار نفر؟ در همین کشور خودمان سالی حدود پنجاه هزار نفر فقط بر اثر تصادفات جاده‌ای می میرند. اما نسل کشی یهودیان توسط دست‌های کثیف فاشیست ها تنها نسل کشی تاریخ به نظر می‌رسد! چرا؟ چون بتوانند در سایه‌ این مظلومیت، پناه‌دهنده‌های خودشان را قتل عام کنند. این قتل عام در برابر چشمان ما در حال وقوع است. بی تفاوتی ما نشان از چه دارد؟ نشان از بی رحمی؟ یا نشان از دو قطبی گری افراطی در کشور ما؟ که ما را به بی رحمی کشانده است؟»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید