مفصل ترین تصویر هابل از ۲۶۵ هزار کهکشان منتشر شد

    کد خبر :531677

تلسکوپ فضایی هابل در تازه‌ترین تصویربرداری خود از عالم هستی موفق به ثبت عکسی دارای جزئیات فراوان از ۲۶۵ هزار کهکشان در دنیا شده است.

این تصویر که پهنه میراث هابل نام گرفته، عکسی موزائیکی است که تکمیل جزئیات آن سال‌ها به طول انجامیده و بزرگترین و پیچیده‌ترین تصویری است که تا به امروز توسط این تلسکوپ تهیه شده است.

متوسط فاصله کهکشان‌هایی که در این عکس دیده می‌شوند از کره زمین به ۱۳.۳ میلیارد سال نوری می‌رسد. بنابراین تصاویری که از کهکشان‌های مذکور به ثبت رسیده شرایط آنها را در ابتدای شکل گیری عالم هستی به نمایش می‌گذارد.

بر اساس اعلام ستاره شناسان تکمیل داده‌های مورد نیاز برای تهیه این عکس ۱۶ سال به طول انجامیده و بدین منظور ۷۵۰۰ عکس مجزا با یکدیگر ترکیب شده‌اند. کهکشان‌های موجود در این عکس شرایط متفاوتی دارند و برخی از آنها با نور ماورا بنفش و برخی دیگر با نور مادون قرمز دیده می‌شوند. این عکس با استفاده از داده‌های ۳۱ برنامه مختلف تلسکوپ هابل تهیه شده است.

عکس یادشده تاریخچه رشد و گسترش کهکشان‌های مختلف را در عالم هستی نشان می‌دهد و نکته جالب توجه این است که عکس مفصل مذکور تنها بخشی بسیار اندک از دنیا را پوشش می‌دهد. ستاره شناسان هم اکنون در حال شناسایی کهکشان‌های مجاور این عکس از طریق اطلاعات موجود و عکس‌های دیگر تهیه شده هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید