معرفی ۱۰ دانشگاه مشهور جهان با شهریه‌ای مناسب

  • اجتماعی
  • چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۳:۳۸
    کد خبر :13284

عضویت در یک دانشگاه نخبه‌پرور می­‌تواند آینده زندگی و موفقیت فرد را تضمین کند و با تاثیری که می­‌گذارد می­‌تواند درهای شرکت­‌های بزرگ دنیا را به روی دانشجویانش باز کند.

دانشگاه­‌های برتر دنیا اغلب پول زیادی در ازای خدماتشان مطالبه می­‌کنند، بنابراین دانشجویان باید دانشگاهی را مورد انتخاب قرار دهند که در عین برتر بودن برایشان مقرون به صرفه باشد.

برترین دانشگاه­‌ها در مقایسه با دانشگاه­‌های متوسط معمولا شهریه بیشتری دریافت می­‌کنند. شرکت­‌ها به دنبال کسانی هستند که در یک محیط با ثبات تحصیل کرده باشند، جایی که با برترین ذهن­‌ها و شخصیت­‌ها پرورش یافته باشند.

در ذیل 10 انتخاب برتر ممکن در 10 کشور مختلف برای دانشجویان خارجی ذکر شده است.

 

1. دانشگاه هاروارد آمریکا

هزینه تحصیل در این دانشگاه، سالانه حدود 45 هزار و 278 دلار است. دانشگاهی که در سال 1636 تاسیس شده است و از بالاترین استانداردها برخوردار است. این دانشگاه یکی از باکیفیت‌ترین امتحانات ورودی را دارد که این بدان معنی است که مدیران این دانشگاه بهترین بهترین­‌ها را انتخاب می‌کنند.

 

2. دانشگاه آکسفورد انگلستان

شهریه این دانشگاه حدود 27 هزار و 753 دلار در سال است. این دانشگاه قدیمی­‌ترین دانشگاه انگلیسی زبان دنیا و دومین دانشگاه قدیمی دنیاست. شهرت این دانشگاه در علوم سیاسی، بازیگری، شعر و ادبیات و روزنامه‌نگاری است.

 

3. موسسه تکنولوژی فدرال سوییس

تحصیل در این موسسه، سالانه تنها 1320 دلار هزینه در بر دارد. موسسه فدرال سوییس آموزشگاهی برای فراگیری علم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات است. این موسسه دارای دو شعبه در شهرهای لوزان و زوریخ می‌­باشد.

 

4. دانشگاه تورنتو کانادا

شهریه این دانشگاه 31 هزار دلار در سال است. رشته­‌های مهم این دانشگاه حسابداری، باستان­‌شناسی، هنر و فضانوردی است.

 

5. موسسه سلطنتی تکنولوژی سوئد

هزینه تحصیل در این موسسه چیزی حدود 23 هزار دلار در سال می­‌باشد. رشته­‌های تخصصی این موسسه مهندسی و تکنولوژی است. این موسسه رتبه اول در شمال اروپا را دارد.

 

6. دانشگاه دولتی لومونوسوف روسیه

دانشجویان با پرداخت سالیانه تنها 5000 دلار می­‌توانند تحت آموزش باکیفیتی قرار بگیرند. این دانشگاه به دلیل دارا بودن بلندترین ساختمان آموزشی در دنیا شهرت دارد. اینجا همچنین مقر دوره­‌های بین­‌المللی جمعیت­‌شناسی یونسکو، مرکز بین­‌المللی لیزر و مرکز بین­‌المللی بیوتکنولوژی است.

 

7. دانشگاه سوربن فرانسه

برای حضور در دانشگاه سوربن متقاضیان باید تنها 280 دلار در سال بپردازند. دانشگاهی که در شهر رویایی پاریس واقع شده است و از سال 1970 مشغول به فعالیت است. دانشگاه سوربن بعد از اینکه دانشگاه پاریس به دلیل فعالیت‌­های دانشجویی در سال 1968 بسته شد به عنوان جایگزین اصلی این دانشگاه در نظر گرفته شد.

 

8. دانشگاه ملی استرالیا

دانشگاه ملی استرالیا یکی از محبوب­‌ترین دانشگاه­‌های دنیاست که برای انجام تحقیقات 27 هزار دلار سرمایه در اختیار محققان قرار می­‌دهد. این بودجه اخیرا به یک پژوهش بزرگ راجع به نهمین سیاره اسرارآمیز منظومه شمسی(پلوتو) اختصاص داده شده است.

 

9. دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ آلمان

این دانشگاه ارزان­ترین انتخاب این لیست با شهریه 124 دلار در سال است که برنامه­‌های آموزشی آلمان و اروپا را پوشش می­‌دهد. این دانشگاه یکی از مشهورترین دانشگاه­های آلمان است.

 

10. دانشگاه بولونیا ایتالیا

آخرین دانشگاه این لیست دانشگاه بولونیا است. هزینه تحصیل در این دانشگاه سالانه حدود 1000 دلار است. این دانشگاه قدیمی‌ترین دانشگاه دنیاست و دارای رتبه 208 در آخرین رده­‌بندی دانشگاه­های جهان است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید