معترضان آمریکایی جلسه سخنرانی معاون ترامپ را ترک کردند

    کد خبر :540958

گروهی از فارغ‌التحصیلان و اساتید دانشگاه «تیلور» در ایالت «ایندیانا»، در اعتراض به سیاست‌های دولت ترامپ، جلسه سخنرانی معاون وی را ترک کردند.

گروهی از فارغ‌التحصیلان به همراه برخی از اساتید دانشگاه دانشگاه «تیلور» در ایالت «ایندیانا»، در اقدامی اعتراضی جلسه سخنرانی «مایک پنس» معاون «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را ترک کردند.

هفته‌نامه آمریکایی نیوزویک گزارش کرد، مایک پنس روز گذشته (شنبه) در مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان در دانشگاه تیلور ایالت ایندیانا که زادگاه وی به حساب می‌آید، سخنرانی می‌کرد.

طبق این گزارش، دانشجویان دانشگاه تیلور و برخی از اهالی حومه «آپلند» ایالت ایندیانا به صورت آنلاین یک طوماری را برای جلوگیری از سخنرانی پنس به امضا درآوردند و تأکید داشتند که سخنرانی پنس احتمالاً بعنوان تأیید سیاست‌های ترامپ تلقی خواهد شد.

نیوزویک گزارش کرد، آندسته از دانشجویان و کادر دانشگاه که در مراسم سخنرانی پنس حضور داشتند نیز نوشته‌هایی را به دست گرفته بودند که بر روی آن نوشته شده بود: «من نیز تیلور هستم» که اشاره به این مطلب دارد که در دانشگاه تیلور نیز تعداد زیادی عقاید مختلف وجود دارد که با عقاید دولت ترامپ در تضاد است.

حدود 10 هزار نفر، طومار اینترنتی قرار داده شده بر روی سایت change.org را برای جلوگیری از سخنرانی پنس، به امضا درآوردند و 500 نفر از دانشجویان فارغ‌التحصیل نیز جلسه سخنرانی پنس را ترک کردند.

به گزارش فارس ، در این طومار اینترنتی نوشته شده بود که دعوت مایک پنس به دانشگاه تیلور و فراهم آوردن فضا برای ابراز عقاید سیاسی وی موجب می‌شود، فارغ‌التحصیلان، اساتید و کارکنان دانشگاه و دانشجویان نیز در سیاست‌های دولت ترامپ-پنس شریک و همدست شوند.

طبق این گزارش، پنس در سخنرانی خود درباره اهمیت آزادی مذاهب صحبت کرد و گفت: «به شما وعده می‌دهم که همیشه برای آزادی مذاهب و حق زندگی، یادگیری و عبادت بر اساس دستورات وجدان شما، ایستادگی کنیم».

سیاست‌های ترامپ از زمان روی کار آمدن وی موجب ایجاد نارضایتی‌هایی در مردم آمریکا شده است و از آغاز به کار وی بعنوان رئیس‌جمهور آمریکا در ژانویه 2017 تاکنون، میزان محبوبیت دولت ترامپ تاحد زیادی کاهش داشته است.

اخیراً طبق نتایج نظرسنجی جامعی که موسسه افکارسنجی «ایپوس» با همکاری خبرگزاری «رویترز» انجام داده، محبوبیت ترامپ در سال ۲۰۱۹ به 37 درصد و پایین‌ترین میزان خود در سال جاری میلادی کاهش پیدا کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید