معافیت تحریم‌های آمریکا علیه نورداستریم ۲

    کد خبر :811709
معافیت تحریم‌های آمریکا

منابع خبری امروز (پنج‌شنبه) اعلام کردند دولت کنونی آمریکا به ریاست «جو بایدن» تحریم‌ها علیه پروژه گازی نورداستریم ۲ را مشمول معافیت کرده است.

همچنین آمریکا تحریم‌های علیه شرکت روسی پشتیبان نورداستریم ۲ و مدیر عامل آن را نیز برداشته است. این اقدام در قالب گزارشی با عنوان «تحریم‌های روسیه از سوی وزارت امورخارجه» به کنگره آمریکا ارائه شد.

تکمیل پروژه نورد استریم-۲ یک پیروزی بزرگ ژئوپلیتیکی برای «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، محسوب می‌شود و این خط لوله قرار است پس از تکمیل، سالانه با ظرفیت ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی روسیه را از طریق دریای بالتیک به آلمان برساند.

مقامات ارشد دولتی آمریکا پیشتر اعلام کرده بودند معتقدند تنها راه توقف این پروژه که ۹۵ درصد پیشرفت داشته است، تحریم آلمان به عنوان مصرف کنندگان نهایی گاز صادراتی روسیه است!

سال گذشته کار ساخت پروژه گازی نورد استریم ۲ در دریای بالتیک و در نزدیکی جزیره برنهلم دانمارک به دلیل تهدید‌های تحریمی آمریکا متوقف شد. اکنون ساخت این پروژه گازی دوباره رسماً از سر گرفته شده و ۹۳ درصد پیشرفت داشته است. این خط لوله پس از تکمیل شدن، سالانه ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی روسیه را به آلمان منتقل خواهد کرد.

به تازگی «دونالد توسک» رئیس سابق شورای اروپا، پیشنهادی برای متوقف کردن پروژه نورداستریم ۲ ارائه کرده و آن را برابر با «خاتمه دادن به تجاوز روسیه علیه اوکراین» دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در مقابل ماه گذشته «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان، با دفاع از پروژه گازی نورداستریم ۲، از اتحادیه اروپا خواست آن را سیاسی نکند و گفت: «از حواشی نورداستریم ۲ و موقعیت کشور‌های عضو مجمع پارلمانی شورای اروپا مطلع هستم، اما بهتر است این نکته را گوشزد کنم این پروژه قابل قیاس با پروژه انتقال گاز از اوکراین و ترکیه نیست.»

این مقام ارشد آلمان همچنین گفته بود: «حس می‌کنم اختلافات بر سر نورداستریم فراتر از خط لوله و به دلایل سیاسی شکل گرفته است. این اختلافات بخشی از مناقشات میان اتحادیه اروپا و روسیه به نظر می‌رسد.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید