مشاوره خرید ویلا در شمال

    کد خبر :923489

خرید ویلا در شمال کشور علاوه بر آن که دارای مزایای تفریحی زیادی است و اکثر افراد می توانند تعطیلات و آخر هفته های خود را در منطقه ای خوب و زیبا بگذرانند، از نظر سرمایه گذاری نیز امری بسیار مهم بوده و خرید ملک و ویلا در شمال می تواند سود قابل توجه ای برای افراد داشته باشد. در ادامه به بررسی مزایا و معایب خرید ویلا در شمال و صفر تا صد مراحل آن خواهیم پرداخت. اگر هیچگونه سابقه ای در این زمینه ندارید، با گیلیم در ادامه این مقاله همراه باشید.

خرید ویلا در شمال

پیش از هر چیزی برای انتخاب و خرید ملک و ویلای مورد نظر، می بایست به برخی از نکات کلیدی و موثر در خرید توجه کنید. برای مثال اول باید از داشتن سند مستقل ویلا و و رعایت کلیه موارد قانونی مرتبط با آن، مطمئن شد. پس از آن نیز می بایست به سراغ قیمت ویلا رفته و با بررسی فاکتور های موجود سنجیده شود که آیا قیمت فعلی ویلا قیمت مناسبی است یا نه. در حقیقت فاکتور تعیین قیمت و تناسب آن با بودجه مالی، از جمله اساسی ترین و مهم ترین موارد برای خریداران است.

در حال حاضر مناطق سرسبزی چون زیباکنار و استان های گیلان دارای قیمت بیشتری هستند و ساخت و ساز ویلا های متنوع نیز در این مناطق گسترش یافته است و اکثر افراد خواهان گذراندن اوغات فراغت خود در اینگونه نواحی هستند. بنابر این بررسی و توجه به برخی از نکات اولیه و مهم در خرید ویلا، از جمله ضروری ترین مراحل خرید به شمار می رود. که در ادامه با برخی از این عوامل آشنا خواهیم شد.

نکات ضروری و اولیه پیش از خرید ویلا و ملک

از درستی و صحت سند ویلا یا ملک مورد نظر اطمینان حاصل کنید

چنانچه قصد خرید ویلا در شمال را دارید، اولین کاری که باید انجام دهید چک کردن اسناد و مدارک ویلا است. از آن جایی که خرید و فروش ویلا در شمال رونق بسیاری دارد ممکن است برخی از افراد سودجو از طریق دستکاری در سند بخواهند سودی به جیب بزنند. از همین رو توصیه می کنیم از افراد ایمن در این زمینه کمک بگیرید. البته بنگاه های املاک نیز در زمینه وضعیت سند ملک با شما صادق خواهند بود چرا که اعتبار این گونه بنگاه ها برای ادامه کار آن ها الزامی است.

امکانات اولیه زندگی در ویلا مورد نظر را بررسی کنید

ویلاها با توجه به محل قرارگیری خود دارای امکانات اولیه زندگی همچون آب، برق، گاز، تلفن و … هستند. به طور معمول ویلاهای شهری و ویلاهایی که در کنار ساحل قرار گرفته اند دارای تمامی این امکانات می باشند اما ویلاهای جنگلی و ویلاهایی که دور از شهر واقع شده اند ممکن است فاقد برخی از این امکانات اولیه باشند. از همین رو پیش از خرید می بایست به این نکات توجه داشته و به بررسی امکانات موجود در ویلا بپردازید.

در زمان مناسب به خرید و فروش ویلا بپردازید

شرایط و عوامل گوناگونی می تواند بر روی قیمت یک ویلا اثر بگذارد. از جمله این شرایط می توان به فصل های مختلف سال اشاره کرد. خرید ویلا در برخی از فصول می تواند برای خریدار به صرفه تر باشد. همچنین برخی از شرکت های ساخت و ساز و فروش ویلا در فصل هایی چون تابستان، امکان خرید ویلا به صورت اقساطی را برای خریداران ارائه می دهند و یا شرایط تخفیف متعددی برای خریدران در نظر می گیرند. از همین رو بهتر است در زمان و فصلی مناسب اقدام به خرید ویلای مد نظر خود کنید.

به معماری و نقشه ساخت ویلا توجه نمایید

ویلا در نگاه اول مکانی بزرگ و شیک بوده که جهت اوغات فراغات افراد ساخته می شود. یک ویلای خوب و زیبا می بایست دارای یک نقشه و معماری بسیار مناسب باشد. بررسی نقشه و معماری ویلای مورد نظر نیز از جمله مواردی است که پیش از خرید، می بایست به آن توجه داشته باشید.

متریال استفاده در ساخت ویلا را بررسی کنید

محل قرارگیری ویلا بسیار مهم بوده و می تواند بر روی متریال مورد نیاز نیز اثر بگذارد. برای مثال ویلاهایی که در کنار دریا ساخته می شوند می بایست دارای متریال هایی باشند که در برابر رطوبت مقاوم بوده و به مرور زمان دچار خرابی و پوسیدگی نگردند.

تعبیه سیستم تهویه هوا در ویلا را چک کنید

همانطور که می دانید شمال کشور از جمله مناطق مرطوب بوده و نصب سیستم تهویه هوای مطبوع در ویلاها الزامی است چرا که رطوبت موجود در فضا می بایست تهویه شده تا بدین ترتیب سازه های داخلی ساختمان دچار آسیب نشود. البته امکان نصب سیستم تهویه هوای مطبوع در صورتی که ویلا فاقد آن باشد، پس از خرید وجود دارد.

موقعیت مکانی و میزان دسترسی ویلا را بررسی نمایید

موقعیت مکانی ویلا و همچنین میزان دسترسی آن به مناطقی چون جاده اصلی، مراکز خرید و .. از جمله مهم ترین و اصلی ترین مواردی است که پیش از خرید می بایست به آن توجه کرد. پر واضح است که هر چه دسترسی ویلا به مناطق مرکزی و مورد نیاز بیشتر و آسان تر باشد، قیمت خرید ویلا نیز بیشتر خواهد بود.

میزان نورگیر بودن ویلا را چک نمایید

نورگیر بودن ویلا یکی از نکات بسیار مهمی است که بر روی دلباز نمودن فضا و زیباتر جلوه دادن آن کمک می کند. در حقیقت نورگیر بودن از جمله مواردی است که یک ویلا برای چشمگیر بودن و مناسب بودن باید داشته باشد. چنانچه به دکوراسیون داخلی ویلای خود اهمیت می دهید می بایست ویلایی را برای خرید انتخاب نمایید که نور کافی در آن وجود داشته باشد.

به امنیت موجود در ویلا توجه کنید

بحث امنیت از جمله مهم ترین عواملی است که هنگام خرید یک ویلا می بایست آن را در نظر داشته باشید. به طور کلی ویلاهای ساحلی و جنگلی امنیت کمتری نسبت به ویلاهای شهرکی دارند. چرا که به طور معمول ویلاهای شهرکی دارای سیستم نگهبانی 24 ساعته بوده و زمانی که طولانی مدت نیز در ویلا حضور نداشته باشید، از امنیت ویلای خود اطمینان خواهید داشت. سیستم نگهبانی نیز از جمله مواردی است که بر روی قیمت نهایی ویلا اثر می گذارد.

منبع: https://gillim.ir/property-type/villa/

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید