مشاهده آلودگی نفتی در ساحل گناوه

    کد خبر :1017676
آلودگی نفتی ساحل گناوه

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه با اشاره به آلودگی گسترده نفتی در قسمتی از ساحل این بندر گفت: تعیین منشأ آلودگی در حال بررسی است.

کامبیز عبدالهی اظهار داشت: لکه‌های نفتی توسط قایق‌های صیادی در دریا و به فاصله ۲ مایلی تا ساحل گناوه مشاهده و گزارش شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه افزود: در بررسی‌های به عمل آمده متأسفانه سطح آلودگی بسیار گسترده است.

وی گفت: طی تماس تلفنی با مسئول ایمنی نفت و گاز گچساران، اعلام کردند که آلودگی از منشأ نفتی مربوط به این منطقه نیست و در صورتی که آلودگی در خشکی باشد در محدوده نفت و گاز گچساران است، اما آماده هرگونه همکاری جهت جمع آوری آلودگی و لکه‌های نفتی هستیم.

وی اضافه کرد: همچنین اداره بندر و دریانوردی گناوه نیز آمادگی خود را برای جمع آوری لکه‌های نفتی اعلام کرد و اکیپ مبارزه با آلودگی نفتی اداره بندر در گناوه مستقر شده است.

عبدالهی بیان کرد: طبق بازدیدی که کارشناسان اداره بندر از منشأ آلودگی انجام دادند، آلودگی بسیار گسترده در سطح دریا را فرا گرفته و منشأ آلودگی در ۲ مایلی گناوه قرار دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه گفت: منشأ آلودگی در حال بررسی است.

وی یادآور شد: از تمام مردم گناوه خواهشمندیم تا پایان جمع آوری آلودگی و لکه‌های نفتی به دلیل خطرات جسمانی و بیماری‌های پوستی، از شنا در دریای گناوه خودداری کنند.

فارس

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید