مسجد جامعی: پیش از خیابان ویلا در عودلاجان راسته صنایع دستی داشتیم

    کد خبر :561423

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: هرچند که داشتن چندین راسته صنایع دستی در تهران چیز بدی نیست و با یکدیگر منافاتی ندارد اما پیش از خیابان ویلا در عودلاجان راسته صنایع داشتیم.

احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص راه اندازی راسته صنایع دستی و برخی اظهارنظرها درباره دوباره کاری و موازی کاری‌ها برای افتتاح این راسته با توجه به وجود راسته صنایع دستی در محله عودلاجان گفت: در جریان مرمت و احیای بازارچه عودلاجان خود آقای حناچی تلاش‌هایی داشتند و هزینه خوبی هم برای آن جا انجام شد و با دقت کارهای مربوط به مرمت و بازسازی آنجا انجام گرفته بود.

مسجد جامعی با اشاره به این مطلب که شاید در نگاه اول داشتن دو بازار صنایع دستی معنای موازی کاری داشته باشد،گفت: اما با نگاهی جامع تر به این خواهیم رسید که وجود بازارهای صنایع دستی با یکدیگر منافاتی ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که در سال‌های قبل شنیده می‌شد که برخی اجناس غیر ایرانی و حتی ساخت چین در خیابان ویلا فروخته می شده است آیا فکر میکنید گردشگران با توجه به این موضوعات باز هم به راسته صنایع دستی در خیابان ویلا اعتماد خواهند کرد، گفت: من موضوعی فراتر را می خواهم بگویم و آن هم این است که این کارها یک پاشنه آشیل دارد.

مسجد جامعی گفت: من در همان مراسم افتتاح راسته صنایع دستی در خیابان ویلا در جمع دوستان موضوعی را گفتم که آقای مونسان و حناچی هم این موضوع را قبول کردند که باید هر کدام از این بازارها یک پیوست اجتماعی داشته باشد.

وی ادامه داد: نباید آنقدر شیفته نظرات خودمان باشیم و آن را مبنا قرار دهیم و فکر کنیم هر تصمیمی گرفتیم بهترین تصمیم است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: ما در میدان امام حسین آن قدر هزینه کردیم و آن همه کار شد و کلی از مشاغل از بین رفت و موجب نارضایتی مردم هم شد.

مسجد جامعی گفت: ما باید به آن سمت حرکت کنیم که برای کارهایمان یک پیوست اجتماعی داشته باشیم و در تهیه این پیوست‌های اجتماعی و در طراحی اقداماتمان نظرات کسانی که قرار است برای شان کاری انجام دهیم را گرفته باشیم.

وی ادامه داد: البته عودلاجان یک تفاوت با ویلا هم دارد و این است که در خیابان ویلا یک بستر طبیعی برای صنایع دستی ایجاد شده است و در کنار آن هتل های زیادی ساخته شده و دفاتر هواپیمایی در آنجا حضور دارند.

به گزارش فارس،عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در آنجا از دهه ۵۰ یک بستر طبیعی برای فروش اشیای گران قیمت و عتیقه و صنایع دستی وجود داشته است.

مسجد جامعی افزود: البته یادمان باشد که در عودلاجان ما یک ظرفیت کارگاهی داریم که ساخت یک تکه صنایع دستی را هم می شود دید. علی ایحال باید خیابان ویلا را دومین راسته صنایع دستی نامید زیرا ما در عودلاجان این را داشتیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید