مزرعه عمودی، آینده کشاورزی دنیا/ عکس

    کد خبر :1023452
مزرعه عمودی، آینده کشاورزی دنیا

آیا کشاورزی عمودی در نهایت می‌تواند به یک منبع غذایی قابل‌اعتماد برای تغذیه‌ی یک جمعیت همیشه در حال رشد تبدیل شود؟ این مزرعۀ پیشرفته نمونه‌ای است که برای پاسخ دادن به این سوال طراحی شده است.

از آنجا که جمعیت جهان در حال افزایش و فضای کشاورزی کمیاب و ارزشمند است، انسان به احتمال زیاد در آینده با کمبود زمین برای پرورش محصولات کافی برای تغذیه جمعیت مواجه خواهد شد.

سال‌ها به ما گفته‌اند که آینده کشاورزی عمودی است، یعنی محصولات در فضای داخلی و در ساختمان‌هایی با فضای کارآمدتر کشت می‌شوند. اما این انقلاب هنوز به وقوع نپیوسته و در حال حاضر فقط ۳۰ هکتار فضای کشاورزی عمودی در سراسر جهان وجود دارد. افزایش هزینه‌های انرژی در سراسر جهان منجر به لغو چندین پروژه نوپایی شده است.

اما اکنون یک شرکت کشاورزی جدید به نام پِلِنتی (Plenty)، مستقر در سان فرانسیکو، راهش را پیدا کرده است. این شرکت با استفاده از معماری سه بعدی منحصربفرد و جدیدی که محصولات را تا دو طبقه در برج‌های بزرگ پرورش می‌دهد، معتقد است که می‌تواند کشاورزی را متحول کند.

پِلِنتی بر این باور است که می‌تواند ۳۵۰ برابر بیشتر از زمین‌های کشاورزی معمولی محصول تولید کند و این کار را تقریباً در هر نقطه از جهان انجام دهد. هدف آن‌ها پرورش سالانه دو میلیون کیلوگرم سبزیجات پربرگ است.

در اینجا تصاویر و توضیحاتی را در خصوص شیوۀ عملکرد این مزرعه و نوع کاشت، داشت و برداشت گیاه در آنجا ملاحظه خواهید کرد.

دوختن بذرها :

دوختن بذرها

بذرها با استفاده از سیستم‌های خودکار در سینی‌ها کاشته شده و ترکیب دقیقی از مواد مغذی برای کمک به شروع پروسه‌ی رشد به آن‌ها داده می‌شود.

اتاق تکثیر :

اتاق تکثیر

اینجا گیاهان جوان در شرایط مرطوب اتاقِ تکثیر قرار می‌گیرند. در حال حاضر، پلنتی در حال رشد دادن چهار گونه گیاه خوراکی است. اینها جوانه‌های آروگولا، کلم، کاهوی ترد و اسفناج پیچ هستند.

رشد سریع :

رشد سریع

پلنتی با توانایی تغییر میزان نور، مواد مغذی و آبی که هر گیاه دریافت می‌کند، می‌تواند بسیاری از جنبه‌های محصول نهایی را کنترل کند.

خرید:

خرید

وقتی گیاهان به اندازه مشخصی رسیدند، بازوهای ربات آن‌ها را به دیوار در حال رشد پیوند می‌دهند.

اتاق رشد :

اتاق رشد

مزرعه سرپوشیده‌ی پلنتی از برج‌های رشد عمودی و سیستم‌های روشنایی LED، آب و مواد مغذی خلاقانه برای رشد کارآمد محصولات استفاده می‌کند.

نور درخشان :

نور درخشان

نمای نزدیک یکی از چراغ‌های LED که از آن برای کمک به رشد محصولات زراعی استفاده می‌شود.

به جنگل عمودی خوش آمدید :

به جنگل عمودی خوش آمدید

کارگری در تاسیسات پلنتی واقع در کامپتونِ ایالت کالیفرنیا بین چراغ‌ها و برجی که در آن کاهوها در حال رشد هستند قدم می‌زند.

آماده شدن برای برداشت :

آماده شدن برای برداشت

یک بازوی روباتی یکی از قفسه‌های برج در حال رشد را نگه می‌دارد. وقتی محصولات به اندازه معینی رسیدند، به سوراخ‌ها پیوند زده می‌شوند و در برج در حال رشد نصب می‌شوند.

اتاق برداشت :

اتاق برداشت

کارگری در حال نظارت بر روباتی در اتاق رشد است. هر جنبه از تولید غذا در این مزرعه به صورت خودکار انجام می‌شود و این امر سیستم را بسیار کارآمد می‌کند.

مرتب‌سازی نوری محصولات :

مرتب‌سازی نوری محصولات

پس از رشد کامل، محصولات با استفاده از این دستگاه مرتب‌سازی نوری پیشرفته چیده و دسته‌بندی می‌شوند. این دستگاه از نور آبی برای بررسی برگ‌های آسیب‌دیده پیش از ارسال محصولات برای بسته‌بندی استفاده می‌کند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید