مدل مفهومی و آفرود لامبورگینی هوراکان استراتو رونمایی شد

  • خودرو
  • چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ ۱۶:۲۷
    کد خبر :551721

لامبورگینی نسخه‌ای مفهومی از هوراکان را معرفی کرد. این نسخه استراتو نام دارد و فقط یک دستگاه از آن ساخته خواهد شد.

شنیدن نام سیستم چهارچرخ محرک و پیشرانه‌ی قدرتمند شما را به‌یاد خودروهای آفرود تمام‌عیار می‌اندازد؛ اما این مشخصاتی است که سوپراسپرت ساخت لامبورگینی هم در خود دارد. محصولات لامبورگینی در تونل باد شکل می‌گیرند و چندان پیش نمی‌آید که از جاده خارج شوند. بااین‌حال، لامبورگینی این احتمال را نیز از قلم ننداخته و سوپراسپرت مفهومی با قابلیت آفرود رونمایی کرده است.

نام این خودرو هوراکان استراتو (Sterrato) است. گِل‌گیرهای متفاوت، چراغ‌های سقفی و سیستم تعلیق جدیدِ با ارتفاع بیشتری روی استراتو نصب شده‌اند تا بتواند در مسیرهای خاکی نیز حرکت کند.

در زیر کاپوت، استراتو از همان پیشرانه‌ی ۵.۲ لیتری V10 تنفس‌طبیعی استفاده می‌کند که می‌تواند ۶۴۰ اسب‌بخار قدرت تولید کند. در این خودرو، برای کنترل قدرت ارسالی به چرخ‌ها از کامپیوتر پیشرفته‌ای به‌نام LDVI استفاده شده است. این کامپیوتر کنترل سیستم چهارچرخ محرک، چهارچرخ فرمان‌پذیر و توزیع گشتاور را در دست دارد و تا حدودی می‌تواند حرکت بعدی راننده را نیز پیش‌بینی کند. لامبورگینی در این مدل LDVI را برای کاربری آفرود دوباره تنظیم کرده تا خودرو چسبندگی بیشتری داشته باشد.

لامبورگینی محصول مفهومی خود را ازنظر سخت‌افزاری نیز ارتقا داده است؛ به‌طوری‌که سیستم تعلیق جدید ۴۷ میلی‌متر ارتفاع بیشتر دارد. همچنین، محورهای جلو و عقب تعویض شده‌اند و به‌لطف رینگ‌های ۲۰ اینچی جدید، عرض خودرو در جلو و عقب ۳۰ میلی‌متر افزایش پیدا کرده است. لاستیک‌های استراتو نیز، ویژه‌ی رانندگی در مسیرهای ناهموار هستند.

لامبورگینی در زیر بدنه، سینی محافظ نصب کرده است تا از برخورد اجسامی مثل سنگ‌ریزه به تجهیزات فنی جلوگیری شود. این صفحه‌ به‌جز قابلیت حفاظتی، نقش دیفیوزر را نیز بازی می‌کند. در جلو، از تقویت‌کننده‌ی آلومینیومی استفاده شده و بدنه نیز در بخش‌های پیشرانه و ورودی‌های هوا از کامپوزیت تقویت‌شده است. افزون‌براین، در برخی نقاط هم ادوات فیبرکربنی وجود دارند.

برای بهبود دید خودرو در مسیرهای خارج جاده‌ای، لامبورگینی از چراغ‌های سقفی LED و چراغ‌های اضافی روی کاپوت استفاده کرده که آن‌ها هم از نوع LED هستند. به‌گفته‌ی سازنده، درون استراتو نیز مانند خودروهای آفرودی است و از رول‌کیج (میله‌ی تقویت اتاق) تیتانیومی برخوردار است. صندلی‌های فیبرکربنی اسپرت کمربند ایمنی چهارنقطه‌ای دارند و کف خودرو نیز از آلومینیوم ساخته شده است. با وجود این توضیحات، متأسفانه تصاویری از کابین استراتو در دست نیست.

در‌حال‌حاضر، لامبورگینی هوراکان استراتو به‌عنوان طرح مفهومی مطرح است و هیچ برنامه‌ای برای تولید آن وجود ندارد؛ اما بعید نیست درصورت ابراز تمایل مشتریان، لامبورگینی چنین خودرویی تولید کند. لامبورگینی قبلا شاسی‌بلند آفرود LM002 و جدیدا نیز اوروس را روانه بازار کرده است و به‌احتمال فراوان برنامه‌ای هم برای تولید سومین محصول آفرودی خود دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید