مدل جدید فورد اکو اسپرت رونمایی شد

  • خودرو
  • پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ۱۶:۵۵
    کد خبر :885297
مدل جدید فورد اکو اسپرت رونمایی شد

فورد اکو اسپرت ۲۰۲۲ یک SUV ساب کامپکت با سیستم چهار چرخ متحرک استاندارد و یدک کش ۹۰۷ کیلوگرمی است. این دو چیز اوج استعدادش است. اکو اسپرت تا پیش از این مورد استقبال خوبی قرار نگرفته بود اما فورد تصمیم گرفت به روز رسانی هایی روی آن اعمال کند.

اکنون این خودرو کوچک نه تنها کاربردی‌تر است، بلکه هزینه کمتری نیز دارد و سوخت کمتری می‌خورد. تنها دلایلی که اکو اسپرت ۲۰۲۲ ارزش خریدن را دارد، موقعیت خوب رانندگی و قدرت مانور آن است در غیر این صورت، مورد استقبال قرار نخواهد گرفت.

با اعلام فورد مبنی بر پایان دادن به تولید خودرو‌های ساخته شده در هند، می توان گفت مدل سال ۲۰۲۲ اکو اسپرت آخرین مدل آن خواهد بود. چند نکته مهم وجود دارد که آن را از خط تولید سال گذشته متمایز می‌کند. تغییر بزرگ این است که دیفرانسیل جلو، که زمانی منحصراً با موتور سه سیلندر توربوشارژ جفت می‌شد، دیگر ارائه نمی‌شود.

اکنون هر اکو اسپرت به صورت استاندارد با سیستم چهار چرخ متحرک و یک موتور چهار سیلندر غیر توربو عرضه می‌شود. اکو اسپرت ۲۰۲۲ تنها با موتور چهار سیلندر ۱۶۶ اسب بخاری، گیربکس شش سرعته اتوماتیک و چهار چرخ متحرک عرضه می‌شود. اکو اسپرت در سرعت‌های کمتر بسیار بهتر رانندگی می‌کند.

فضای داخلی اکو اسپرت به جای شیک بودن، کاربردی است، حیف که کیفیت کابین در تریم‌های برتر که نزدیک به ۳۰ هزار دلار قیمت دارند، ضعیف است. در همین حال، فضای زیادی برای سرنشینان در جلو وجود دارد، در مقایسه با کابین‌های درجه یک کنا و کیا سول، فضای داخلی فورد کوچک است.

روکش فرمان از جنس چرمی و زیر آن از جنس لاستیک است و بیشتر سطوح پلاستیکی سفت هستند. مدل SES با صندلی‌های انحصاری چرم و پارچه و همچنین قطعات تزئینی مسی رنگ پوشانده شده است.

علیرغم اندازه کوچک آن، اکو اسپرت فضای بار و ذخیره سازی خوبی ارائه می دهد. اکو اسپرت دارای مجموعه‌ای از مکان‌های ذخیره سازی داخلی است، اما هیچ کدام بسیار بزرگ نیستند.

باشگاه خبرنگاران جوان

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید