محیط زیست بروجن نسبت به احتمال آنفلونزای پرندگان مهاجر هشدار داد

    کد خبر :749113

مرتضی منصوری روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا ، زمان مهاجرت پرندگان آبزیری و کنارآبزی مناطق سیبری و آسیای میانه به حاشیه خلیج فارس را از نیمه مهرماه اعلام کرد و گفت: بخش عمده ای از این پرندگان به صورت موقت در تالابهای بین المللی چغاخور و گندمان فرود می آیند که از نظر سلامت ، تضمین و اطمینانی در خصوص آنها وجود ندارد.

به گفته وی، تاثیر پدیده خشکسالی در استانهای همجوار و نامساعد شدن زیستگاه های کشورهای آسیای مرکزی و سیبری، موجب شده تا تعدادی از پرندگان مهاجر در اوایل پاییز سال جاری به این مناطق مهاجرت کنند.
رییس حفاظت از محیط زیست شهرستان بروجن پرندگان مهاجر را از خانواده اردک ها،غاز خاکستری، دُرنا، حواصیل، اگرت، اکراس، خروس کولی و چنگرها دانست و تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ هزار از این پرندگان تا فصل سرما و یخبندان در تالاب های بین المللی گندمان و چغاخور حضور دارند.
منصوری افزود: در حال حاضر۳۰ هزار پرنده آبزی و کنار آبزی از خانواده مرغابی سانان، اردک، لک لک، اگرت و خروس کولی در تالاب های گندمان و چغاخور شهرستان بروجن وجود دارد.

وی از ممنوع بودن شکار پرندگان در فصل پاییز در آبگیرها و زیستگاه های شهرستان بروجن خبر داد و گفت: با شیوع و تشدید ویروس کرونا در استان ، ورود هرگونه گردشگر و مسافر به سواحل تالابهای شهرستان جلوگیری می شود.

رییس حفاظت از محیط زیست شهرستان بروجن با اشاره به نصب دوربین مداربسته در منطقه حفاظت شده تالابهای گندمان و چغاخور ، گفت: این ۲ منطقه حفاظت شده بین المللی در دولت دوازدهم به دوربین دیدبان دیجیتال مجهز شده است.

به گفته وی، با نصب دوربین دیجیتالی در منطقه حفاظت شده ۲تالاب مطرح منطقه، امکان تخلف شکارچیان غیرمجاز به حداقل ممکن کاهش یافت.
تالاب های بین المللی چغاخور و گندمان در شهرستان بروجن در ۷۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید