محرومیت آل کثیر توسط دادگاه CAS تایید شد

  • آرشیو
  • پنجشنبه ۵ فروردین ۱۴۰۰ ۱۵:۳۱
    کد خبر :795859

بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس تهران باید تمام مدت تعلیق خود را سپری و مبلغ کامل جریمه را پرداخت کند.

تیم‌های فوتبال پرسپولیس ایران و پاختاکور ازبکستان در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا شامگاه نهم مهر ۱۳۹۹ به مصاف هم رفتند.

در دقیقه ۴۹ عیسی آل کثیر گل اول بازی را برای پرسپولیس به ثمر رساند. در دقیقه ۶۳ بازهم آل کثیر با یک ضربه بغل پا گل دوم خود و سرخ‌های ایران را وارد دروازه پاختاکور کرد. در نهایت این بازی با پیروزی تیم فوتبال پرسپولیس ایران به پایان رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پیروزی که با نقره داغ شدن آل کثیر مهاجم گلزن پرسپولیس همراه شد و او به دلیل شادی گل نژادپرستانه خود از دید کنفدراسیون فوتبال آسیا, ۶ ماه محروم شد. محرومیتی که با اعتراض باشگاه پرسپولیس به دادگاه حکمیت ورزش همراه شد و در نهایت امروز با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا محرومیت آل کثیر به تایید دادگاه CAS نیز رسیده است.

متن رای به شرح زیر است:

در تاریخ ۳ اکتبر ۲۰۲۰، کمیته انضباطی و انضباطی AFC دریافت که بازیکن تیم پرسپولیس عیسی آل کثیر ماده ۵۸.۱ قانون انضباطی و اخلاقی AFC را به دلیل استفاده از یک رفتار تبعیض آمیز در طول بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا نقض کرده است. هر نوع فعالیت مربوط به فوتبال به مدت ۶ ماه برای آل کثیر منع شده است و در عین حال جریمه‌ای ۱۰ هزار دلاری را نیز باید پرداخت کند.

متعاقباً کمیته استیناف AFC، درخواست تجدیدنظر پرسپولیس FC علیه تصمیم کمیته انضباطی و اخلاقی AFC را رد کرد. CAS تصمیم کمیته استیناف AFC را تأیید کرده است. به این معنی که عیسی آل کثیر باید تمام مدت تعلیق خود را سپری و مبلغ کامل جریمه را پرداخت کند.

ماده ۵۸.۱ قانون انضباطی و انضباطی AFC اعلام می‌کند کسی که با استفاده از سخنان تحقیرآمیز، تبعیض آمیز یا تحقیرآمیز یا اقدامات مربوط به نژاد، رنگ پوست، جنسیت، ناتوانی، زبان، سن، شکل ظاهری، مذهب، حیثیت شخص یا گروهی از افراد را مورد اهانت قرار دهد، مرتکب تخلف شده است.

طبق ماده ۳ اساسنامه کنفدراسیون فوتبال آسیا، این یک اصل اساسی AFC است که تبعیض از هر نوع علیه یک کشور، شخص خصوصی یا گروهی از مردم به دلیل نژاد، رنگ پوست، قومیت ملیت اجتماعی، جنسیت، ناتوانی، زبان، سن، شکل ظاهری، مذهب، عقاید سیاسی یا هر عقیده دیگری، ثروت، تولد یا هر وضعیت دیگری، گرایش جنسی یا هر دلیل دیگر به شدت ممنوع و مجازات آن تعلیق یا اخراج است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید