مجازات اغتشاشگران باید طولانی مدت باشد؟

    کد خبر :943187
مجتبی ذوالنوری

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در تجمع اعتراض‌آمیز طلاب حوزه علمیه قم نسبت به هتک حرمت قرآن و مقدسات دینی، برخورد با لیدرهای اغتشاش را از قوه قضائیه مطالبه کرد و او همچنین در اشاره به درگذشت مهسا امینی تصریح کرد: سران سه قوه ما از سر کرامت نظام اسلامی و بزرگواری پیام دادند اما خیلی هم جا نداشت موضوع کوچکی اینگونه برجسته شود. فردی در حادثه ای به مرگ طبیعی فوت کرده است و تحقیقات نشان داده که این بانو بیماری زمینه ای داشته و اطرافیانش کتمان کرده اند. چرا نظام باید برای چیزی که در آن تقصیر ندارد، آسیب ببیند. [2]

*”جریمه مالی سنگین” و جبران خسارت مالی بصورت مدت‌دار یکی از روش های مناسب برای تأدیب اغتشاشگران و قانون‌گریزان در کنار مجازات های قانونی است.

قضات محترم و دستگاه های قضایی بایستی مد نظر داشته باشند که مجازات و احکام مربوط به مسائل ضد امنیتی هرگز نبایستی یک شبه و تک موضوعی باشد زیرا مجرمین این حیطه خطایی کرده اند که آثار آن طولانی مدت است و آثار فراوانی در سیر زمانی دارد.

از همین رو مجازات اینان نیز بایستی طولانی مدت باشد و در طول زمان زندگی اینان جلوه گری داشته باشد تا دیگران با دیدن زندگی چنین افرادی متنبّه شده و از قانون گریزی و اغتشاش دور بمانند.لذاست که مجازات های مالی کلان میتواند یکی از گزینه های کلیدی در این راستا باشد که البته به حفظ و قوام امنیت کشور نیز کمک می کند.

این مسئله همچنین باید درباره سلبریتی ها و چهره هایی که در شبکه های اجتماعی اقدام به تهییج و تشجیع اغتشاشگران کردند و نیروهای امنیتی کشور را آماج توهین و تهدید قرار دادند نیز لحاظ شود و این افراد با مجازات های مالی سنگین در شرایطی قرار گیرند که دیگر جرأت شمشیر کشیدن به روی مردم و امنیت کشور را نداشته باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید