مایکروسافت می خواهد در 10 سال آینده یک ابر کامپیوتر کوانتومی بسازد

    کد خبر :1003526

مایکروسافت در حال حاضر غول فناوری محسوب شده و در این بین قصد داشته تا طی یک دهه آینده از ابرکامپیوتر کوانتومی خود رونمایی به عمل آورد.

بازتاب- شرکت ردموندی مایکروسافت معتقد است که محاسبات کوانتومی تأثیرات قابل‌توجهی بر شیوه زندگی ما خواهد داشت و صنعت حمل‌ونقل را قادر می‌سازد تا باتری‌های کارآمدتر و قدرتمندتری همراه شوند. از این می‌توان خودروهایی ساخت که برد حرکتی بزرگی داشته و در صنعت شیمی همچون داروسازی بهتر می‌توانند ایفای نقش موثری پیدا کنند.

مهم‌تر از همه، مایکروسافت امیدوار است که ابررایانه‌های کوانتومی، از جمله ابررایانه‌های خود، به حل «مهم‌ترین چالش‌های جامعه» مانند تغییرات آب و هوا و ناامنی غذایی کمک کنند. کریستا اسوور، معاون توسعه کوانتومی پیشرفته مایکروسافت، در گفتگو با TechCrunch، بیان داشت:

“ما به نقشه راه خود و زمان رسیدن به ابررایانه کوانتومی بر حسب سال‌ها فکر می‌کنیم تا دهه‌ها.”

 

مایکروسافت

ساتیا نادلا مدیر عامل شرکت با ابراز خوش بینی مشابه در رویداد مجازی Azure Quantum: Accelerating Scientific Discovery اظهار داشت:

“هدف ما این است که 250 سال آینده پیشرفت علم شیمی و مواد را در 25 سال آینده فشرده کنیم.”

اولین قدم مایکروسافت، ایجاد سیستم‌های کوانتومی که روی کیوبیت‌های فیزیکی پر سر و صدا اجرا می‌شوند، قبلاً با ماشین‌های کوانتومی موجود در فضای ابری از طریق Azure Quantum انجام شده است. مایکروسافت در نقشه راه خود برای ابررایانه‌های کوانتومی، دو مرحله دیگر را مشخص خواهد کرد که باید به کیوبیت‌های منطقی قابل اعتماد و مهندسی با مقیاس. با جستجو جزئیات بیشتر، سفر به مرحله بعدی مهندسی کیوبیت‌های محافظت شده با سخت افزار یا توپولوژیکی، بهبود و ظرافت کیفیت آنها و ایجاد یک سیستم چند کیوبیتی خواهد بود.

مانند سفر خود به هوش مصنوعی، مایکروسافت بر اهمیت امنیت، ایمنی و حریم خصوصی تأکید می‌کند، که همه قرار است با شروع محاسبات کوانتومی برای تهدید چشم اندازهای موجود فناوری اطلاعات مورد توجه یکسان قرار گیرند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید