مازندرانی: بعضی ملی‎پوشان کبدی به صورت گلخانه‎ای در تیم بودند

  • ورزشی
  • دوشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۷ ۱۲:۰۹
    کد خبر :315308

سرمربی تیم ملی کبدی با بیان اینکه بعضی از ملی‎پوشان به صورت گلخانه‎ای در تیم ملی حضور داشتند، گفت: اینکه بگوییم باید طلای بازی‎های آسیایی را بگیریم، زیاده‎خواهی است.

به گزارش مهر، غلامرضا مازندرانی در نشست خبری فدراسیون کبدی که صبح امروز دوشنبه در کمیته ملی المپیک برگزار شد، حضوریافت و به سوال خبرنگاران پاسخ داد.

مازندرانی در خصوص روند اردوهای تیم ملی کبدی گفت: اردوهای ما با ۴۰ بازیکن از بندر انزلی آغاز شد که بعد از دو هفته ۲۰ نفر از بازیکنان ریزش داشتند و در قالب تیم ب تمرین کردند.

وی افزود: ما تا پیش از حضور در تورنمنت امارات ۸ اردو برگزار کردیم و دو بازی تدارکاتی با همان تیم ب داشتیم. یکسری نقاط ضعف و قوت دیده شد و در نهایت ۱۴ نفر به دبی اعزام شدند.

سرمربی تیم ملی کبدی ادامه داد: سه نفر از بازیکنان ما زیر ۲۰ سال و ۵ نفر هم زیر ۲۳ سال بودند. ما با میانگین سنی زیر ۲۳ سال به امارات رفتیم و نتایج خوبی به دست آوردیم.

مازندرانی تاکید کرد: اصلی ترین دغدغه ما تیم پاکستان بود که شناخت کافی از این تیم نداشتیم. خوشبختانه هندوستان، پاکستان و کره جنوبی با ترکیب اصلی خود به امارات آمده بودند و از آنها شناخت پیدا کردیم. ضمن اینکه این تیم ها روی ما شناختی نداشتند و نتیجه این شد که به فینال رسیدیم. در فینال هم یکی از دلایلی که باعث شد نتیجه نگیریم نداشتن تجربه کافی بود.

وی تصریح کرد: علاوه بر این ما در تورنمنت امارات از ترکیب اصلی خودمان استفاده نکردیم. امیدوارم در بازی های آسیایی نتیجه لازم را بگیریم.

مازندرانی درباره میزان آمادگی تیم ملی کبدی تاکید کرد: یک ماه قبل آخرین تست آمادگی را گرفتیم که این میزان بالای ۶۰ درصد بود. قبل از اعزام به بازی های آسیایی باید به آمادگی بالای ۷۵ درصد برسیم.

سرمربی تیم ملی کبدی در پاسخ به سوالی مبنی بر زمان اعلام لیست نهایی تیم ملی کبدی گفت: ۷۰ درصد ترکیب تیم ملی مشخص است. در دو، سه پست تردیدهایی داریم که باید تصمیم بگیریم. لیست نهایی بعد از اردوی هندوستان مشخص خواهد شد.

وی با اشاره به تغییراتی که در ترکیب تیم ملی کبدی صورت گرفته است، تاکید کرد: ما تغییرات زیادی دشایتم که نوید روزهای بهتری را می دهد، یکسری ها چند سال به صورت گلخانه ای در تیم ملی بودند و انگیزه آنها فروکش کرده بود.

مازندرانی خاطرنشان کرد: یکی از مباحث نگران کننده فشار روی فدراسیون برای ارسال لیست نهایی بود. این بحث فشار زیادی به فدراسیون آورد به خصوص اینکه بازی های تدارکاتی ما با سریلانکا و کره جنوبی لغو شد و ما سه ماه بدون اردو بودیم این وقفه کار ما را سخت کرد ولی در نهایت کار خوب پیش رفت.

وی در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما درباره مدال آوری کبدی در بازی های آسیایی چیست؟ اظهار کرد: باید بگویم کشور هندوستان قبل از بازی های آسیایی دوره قبل لیگ کبدی را راه اندازی کرد. میانگین سرمایه گذاری هندوستان فقط برای جذب بازیکن ۵ میلیارد تومان بوده است. ۴۰۰ بازیکن هندی به مزایده شدند که ۲۰۰ نفر آنها برای این لیگ جذب شدند. از ۲۰۰ نفری هم که به لیگ هند راه نیافتند هر کدام شان به ایران بیایند کاندیدای عضویت در تیم ملی هستند. هندی ها با این تفاسیر پنج فصل لیگ کبدی برگزار کردند و قرار است از فصل آینده هم برای جذب بازیکن خارجی اقدام کنند.

وی افزود: همین الان یکی از بازیکنان ما با قرارداد حدود دو میلیاردی و دیگری هم با قرارداد ۷۵۰ میلیون تومانی برای سه ماه با تیم های هندی به توافق رسیده اند. این سرمایه گذاری قطعا خروجی خوبی خواهد داشت. باید توجه کنیم نسبت به سرمایه گذاری در ایران نتایج ما بیش از آن چیزی بوده است که کار کرده ایم.

مازندرانی تاکید کرد: اینکه بگوییم کبدی باید در بازی های آسیایی طلا بگیرد زیاده خواهی است ولی اینطور هم نیست که بگوییم می خواهیم نایب قهرمان شویم. ما برای رسیدن به فینال و سپس به قهرمانی آسیا به جاکارتا می رویم.

خبرنگاری از مازندرانی درباره عملکرد ضعیف لژیونرها در مسابقات قهرمانی آسیا که به میزبانی گلستان برگزار شد، سوال کرد، سرمربی تیم ملی کبدی در این مورد گفت: لژیونرها در آن مقطع زمانی دو هفته قبل از مسابقات به ما اضافه شدند. آنها به شدت خسته بودند و حتی حسی برای مسابقه نداشتند. ضمن اینکه برای آن مسابقات ما فقط چهار اردو برگزار کردیم در حالی که تیم میزبان باید تدارکات قوی تری را در نظر بگیرد.

مازندرانی ادامه داد: شاید یکی از دلایل عملکرد ضعیف تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا وجود پنج مربی در تیم بود. آن زمان یک سرمربی خارجی و چهار مربی داخلی در تیم بودند و ناهماهنگی هایی صورت گرفت. شاید بعضی از بازیکنان از من حرف شنوی داشتند و دیگر بازیکنان از سایر نفرات کادر فنی. دلیل دیگر عملکرد ضعیف تیم ملی احساس حاشیه امنیت برای بعضی از ملی پوشان بود که فکر می کردند همیشه در ترکیب هستند.

وی اظهار کرد: علاوه بر اینها استراتژی سرمربی تیم ملی برای آن رقابت ها ضعیف بود چرا که تاکید داشت در پنج دقیقه ابتدایی، ملی پوشان حمله نکنند و درگیر نشوند. نتیجه این شد که در هر مسابقه در ۵ دقیقه ابتدایی با هشت اختلاف امتیاز از حریف عقب می افتادیم. بنابراین مشکل از لژیونرها نبود، مشکل ساختاری و مدیریتی بود. در حال حاضر لژیونرها از چهار ماه قبل با تیم ملی هستند و شرایط خوبی دارند.

مازندرانی در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر که آیا در اردوی هندوستان هم قصد دارید ترکیب اصلی تیم ملی را مقابل این حریف قدرتمند رو نکنید؟ گفت: ما چند استراتژی داریم و ترکیبی که بیشترین تاثیر را داشته باشد انتخاب می کنیم. می خواهم یک مثال فوتبالی بزنم. اگر تیم حریف شما دو مهاجم سر زن داشته باشد، شما هم دو مدافع سرزن و قدبلند در خط دفاعی به کار می گیرید و اگر مهاجمان حریف سرعتی باشند، مدافعان شما هم سرعتی می شوند. بنابراین با هر تیم با یک سبک بازی می کنیم.

سرمربی تیم کبدی در پایان به مشکل شغل و درآمد بازیکنان و مربیان کبدی اشاره کرد و گفت: در حاشیه تورنمنت امارات با یکی از مدیران ارشد فدراسیون جهانی همکلام شدم که او درباره شغل ملی پوشان از من سوال کرد. من هم گفتم اکثر ملی پوشان مشکل شغل دارند که این مدیر ارشد تعجب کرد. وی می گفت که ملی پوشان کبدی هند شغل شان تضمین شده است و به ازای مدال طلا حدود سه میلیارد تومان پاداش می گیرند. آنها حتی زمانی که در لیگ بازی می کنند می توانند از کارشان مرخصی بدون حقوق بگیرند. این در حالی است که لیگ ما اسپانسر ندارد و اکثر کبدی کاران مشکل شغل دارند از جمله خود من که به پنج مدیرکل ورزش استان گلستان نامه زدم و درخواست کار کرده ام ولی با درخواستم موافقت نشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید