لغو راهپیمایی خودرویی روز قدس به دلیل کرونا

    کد خبر :803617
لغو راهپیمایی خودرویی روز قدس به دلیل کرونا

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: با توجه به اینکه نگرانی عادی‌انگاری شرایط کرونایی وجود دارد، راهپیمایی خودرویی نیز نخواهیم داشت و این تصمیمی است که تا این لحظه اخذ شده است.

نصرت‌الله لطفی صبح امروز(سه‌شنبه ۳۱ فروردین) در نشست هم‌اندیشی راهپیمایی روز قدس، با بیان اینکه روز جهانی قدس میراث گرانبهای امام خمینی (ره) بوده که برگرفته از دین اسلام و انقلاب اسلامی است، گفت: روز قدس محور وحدت آزادی خواهان جهان در دفاع از مردم مظلوم فلسطین است.

وی با بیان اینکه در این چهل سال بزرگداشت روز قدس همواره مورد تاکید بزرگان نظام بوده و هست، خاطرنشان کرد: البته سال گذشته و امسال این مراسم تحت تاثیر بیماری کرونا بوده است اما این مراسم از اهمیت ویژه ای برخوردار است و جهانیان و مردم فلسطین از ایران به عنوان پرچمدار حمایت از قدس انتظار خاصی دارند.

لطفی با بیان اینکه حضور ایران در منطقه علاوه بر دفاع از مظلومان، پشتوانه ای برای دفاع از امنیت ملی کشور است، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در ترور شهید سردار سلیمانی و فخری زاده و دو نوبت اقدام خرابکارانه در نطنز داشته و این اقدامات نشان داد که در کنار حمایت از مردم مظلوم فلسطین، باید با این رژیم جعلی مقابله کرد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به عادی سازی روابط چند کشور عربی با رژیم صهیونیستی و کمرنگ شدن حمایت از قدس، گفت: ان‌شاءالله نابودی رژیم صهیونیستی و تشکیل حکومتی در فلسطین با حضور همه فلسطینیان و برگزاری همه پرسی محقق خواهد شد.

وی همچنین گفت: ما هم باید رسالت دینی و انقلابی خود در بزرگداشت روز قدس را انجام دهیم و هم به سلامت مردم توجه کنیم زیرا این روزها بیش از ۴۰۰ نفر در کشور به دلیل ابتلا به کرونا فوت می کنند.

ستاد کرونا علی‌رغم سنوات قبل، همراهی خوبی با ما انجام داد و قرار بود برای روز قدس، با توجه به تجربه موفق ۲۲ بهمن ۹۹، راهپیمایی خودرویی داشته باشیم.

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: اگرچه موضوع فلسطین و استکبارستیزی موضوعی حیاتی است، اما موج اخیر کرونا که پیش‌بینی می‌شود تشدید هم شود، اعلام می‌کنیم که تا این لحظه هیچ تصمیمی مبنی بر راهپیمایی وجود ندارد.

لطفی تصریح کرد: با توجه به اینکه نگرانی عادی انگاری شرایط کرونایی وجود دارد، راهپیمایی خودرویی نیز نخواهیم داشت و این تصمیمی است که تا این لحظه اخذ شده است. البته سایر برنامه‌های روز قدس، غیر از راهپیمایی به قوت خود باقی خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید