لزوم حاملگی پیش از ۳۰ سالگی برای حفظ سلامت مادر و جنین

    کد خبر :413701

یک متخصص زنان گفت: والدین باید پیش از بارداری با انجام آزمایش های لازم از سلامت کامل خود مطلع شده سپس اقدام به فرزند آوری کنند.

فاطمه محمد نجار متخصص زنان و زایمان درباره مراقب های لازم برای زنان باردار و زمان های مراجعه به پزشک گفت: زنانی که قصد بارداری را داشته باشند باید از سه ماه قبل به پزشک مراجعه کرده و تمام آزمایشات لازم را انجام دهند.

نجار با بیان اینکه والدین باید پس از انجام آزمایشات تصمیم به بارداری گیرند، توضیح داد: لازم است که تا قبل از بارداری تمام مشکلات و بیماری های پدر و مادر با آزمایش شناخته شده و پس از آن بارداری انجام شود.

وی ادامه داد: چراکه ممکن است یکی از والدین بیماری هایی از جمله دیابت، کم خونی، هپاتیت یا غیره داشته باشد در نتیجه برای پیش گیری از بروز مشکلات و جلوگیری از ابتلای جنین باید والدین به طور کامل درمان شوند.

وی درباره شروع دوران حاملگی نیز توضیح داد: با شروع این دوران نیز خانواده ها لزوم نظارت پزشک را فراموش نکنند و مادران ماهی یک بار برای بررسی های لازم به پزشک مراجعه کنند.

این متخصص زنان و زایمان درباره آخرین ماه های بارداری نیز عنوان کرد: در آخرین ماه ها نیز که شرایط حساس تر می شود، مادران باید حدود دو هفته یک بار برای معاینه به پزشک مراجعه کنند.

نجار با بیان اینکه تا حد امکان تلاش شود تا حاملگی قبل از سن ۳۰ سالگی انجام شود، تصریح کرد: پس از سن ۳۰ سالگی احتمال بروز اختلالات و مشکلات مختلف برای مادر و به تبع ابتلای نوزاد به آن بسیار بالا می رود.

وی با بیان اینکه مادران تا حد امکان پیش از سن ۳۰ سالگی اقدام به فرزندآوری کنند، تاکید کرد: از سن ۳۰ و ۳۵ سالگی به بالا ناهنجاری ها و بیماری های مختلفی ممکن است برای مادران ایجاد شود.

این متخصص زنان و زایمان اضافه کرد: حاملگی در بالا تر از ۳۰ سالگی می تواند مشکلاتی از جمله سقط، زایمان زودرس، احتمال بالای زایمان سزارین و حتی نازایی را داشته باشد.

به گزارش مهر ،نجار با بیان اینکه تمامی این ناهنجاری ها می تواند جان مادر و جنین را به خطر اندازد، خاطر نشان کرد: به علاوه به غیر از این موارد، بعد از سن ۳۰ سالگی افراد مستعد بیماری هایی همچون فشار خون، دیابت و غیره خواهند بود.

وی تصریح کرد: تمامی این بیماری ها می تواند به جنین منتقل شده و مشکلات فراوانی را برای کودک و مادر ایجاد می کند به همین دلیل توصیه می شود تا زنان حاملگی را به قبل از ۳۰ سالگی موکول کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید